Styrkeøkt og Norway Open

God morgen hjerter

Her i Fredrikstad pøser regnet ned, noe som passet litt dårlig inn i mine planer om en rolig joggetur før Norway Open. I skrivende stund sitter vi her å koser oss med The Perfect man på tv og en stor kaffekopp mellom hendene. Det er litt koselig å sitte sånn å titte ut på regnet, mens man koser seg inne i varmen. jeg håper at det letter snart, slik at vi rekker en liten tur ut før vi skal bort å se på alt det spennende på Norway Open. Det er overhode ikke kun et fitness-event, men en diger sports-expo med en haug av stands med alt fra kosttilskudd til MMA, hinderløype, poledance og Street Workout show. Jeg gleder meg veldig. 

Er det flere av dere som skal på Norway Open i dag ? 

På fredag kjørte jeg en styrkeøkt her i Fredrikstad. Planen var en ren benøkt, men når jeg kom ned på gymmet hor vi trente oppdaget jeg at de hadde den perfekte Pullup-baren der, og da måtte jeg selvfølgelig hoppe opp å prøve litt. Med unntak av pullups ble det en ren benøkt, med følgende øvelser: 

  • Hipthrust
  • Knebøy 
  • Liggende lårcurl 
  • Kickback med strikk 
  • Goblet squat

 

Sist eøvelse jeg kjørte var en Goblet squat. Da holder man vekten foran kroppen, og flytter dermd tungtepunktet, det gjør at mange kommer dybere ned og ikke mister balansen på samme måte som med stanga. Jeg liker veldig godt denne typen knebøy, men jeg kjører dem som et supplement til min ordinære knebøy med stang. 


Ha en herlig søndag dere, mer fra denne kanten senere. 

 

Smiiiiil Maren


7 kommentarer
    1. har du vurdert å stille opp selv? er dedt noe aldersgrense? dro du til fredrikstand bare for å se på bikini fitness? 😀

    2. Ida: Nei jeg skal ikke stille selv. Det med aldersgrense vet jeg desverre ikke. Nei jeg dro hit for å besøke en venninne og skulle egentlig ikke på Norway Open i det hele tatt, men hun skulle stå på stand et par timer, så da ble jeg med henne en liten tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg