Omelett på menyen

Omelett er noe av det beste jeg vet, og jeg tenkte dele min favoritt-omelett med dere. Alt du trenger er egg, skinke, litt godt krydder, ost og det du ønsker av grønnsaker. I min omelett har jeg kokt skinke, egg, tomater, løk, grønnkål og ost.

Omelett lager nesten seg selv, jeg lagde min på følgende måte: Kuttet løk og grønnkål og lot det surre litt i pannen. Grønnkål er ganske stivt og rart, men blir myk og fin i konsistensen når den stekes. Så pisket jeg egg med litt vann og krydder, tilsatte tomatskiver og skinke. Helte dette over i pannen, toppet med raspet ost, og lot omeletten stå å kose seg på helt svak varme i ca 20 minutter. Helt på slutten av steketiden snudde jeg hele omeletten rundt slik at den ble stekt på begge sider. 

Omelett er  rene supermaten, med svært høyt proteininnhold med både egg, skinke og ost som proteinkilde, samt grønnsaker og salat ved siden blir det rene helsekosten. Jeg liker godt å enten ha hjemmelagde knekkebrød eller et par skiver rugbrød til for å få i meg fiber og grove karbohydrater også. Et komplett sammensatt sunt måltid. Omelett er næringsmessig helt genialt, du får faktisk alt i ett, samtdig som det smaker himmelsk.  

Så det fristende ut? 

 

Smiiiil Maren


7 kommentarer
    1. Anbefaler deg å steke omeletten under lokk! Da blir den gjennomstekt uten at du trenger og snu den – og heller ikke “svidd” i bånn 🙂

    2. Omelett er så godt! Liker også å ha tomat, ost og skinke i min omelett, men synes sopp, brokkoli og mais også smaker helt himmelsk i omelett(*vann i munnen)😍

    3. Hei Maren!
      Jeg er ei 20 år gammel jente som prøver å gå ned noen kilo.. Føler selv jeg spiser sunt og variert, men jeg merker ikke noe framgang på vekta… Trener ca 1 time om dagen, og spiser ca 2 knekkebrød+frukt til hvert måltid utenom middagen.. Ser som sagt ingen resultater, så lurer på om du vet hva jeg gjør feil? Eller om du har noen tips til hva jeg kan gjøre? Takk for en super blogg forresten! Du er en stor inspirasjonskilde!!!

    4. Så utrolig godt ut! Men lurte på hvor du fikk tak i grønnkål, finner det ikke på noen butikker i kr.sand sentrum for tiden :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg