One of those days…

Slik så min morgen ut i dag. Rulle ut muskelspenninger i leggene, svare mails, laste ned dagens forelesning, og oppdatere blogg, når man egentlig burde kommet seg i dusjen og ut døren for lengst. Jeg har litt mange baller i luften for tiden, og merker at tiden ikke helt strekker til.  Det fører gjerne til at jeg føler at alt gjøres litt halveis, og ingenting blir 100%. Det er ingen god følelse, og jeg kjenner at det virkelig stresser meg.

Jeg har en litt sånn dag i dag hvor jeg føler veldig på å ikke strekke til. Jeg lar meg lett stresse, tenker alt for mye, og sliter meg selv helt ut av eget tankekjør. Jeg tror det er mange som kan kjenne seg igjen i slike dager / perioder. Vi jenter er desverre spesialister på å overtenke, stresse og snakke oss selv litt ned til tider. Det er så synd, og det burde ikke være slik.

Erfaringsmessig så hjelper det veldig godt for min del å skrive alt jeg skal gjøre ned på et ark, systematisere og rydde i kaoset. Selv om man fremdeles har like mye å gjøre, så føles det så mye bedre når det er en oversikt over det hele. Jeg vet også at det for min del er smart å være sosial på slike dager hvor man føler seg litt liten og utilstrekkelig. Selv om det frister mest å bare stenge hele verden ute, dra dyna ut på sofaen, sette på filmmaraton med jentefilmer og spise sjokolade til det tyter ut av ørene. *ler*. Min plan i dag er en kombinasjon av alt dette. Jeg holder i skrivende stund på å organisere kaoset, og skrive ned alt jeg skal få gjort unna de kommende dagene. Senere i dag skal jeg faktisk ta dyna ut på sofaen og sette på tidenes seriemaraton, men jeg skal ikke gjøre det alene, og dermed blir det hele kun en positiv og veldig veldig koselig greie. 

Hva gjør du når du kjenner at du har en litt kjip dag? 

 

Smiiiil Maren


16 kommentarer
    1. Alle har sånne dager innimellom, jeg pleier å prøve og slappe av.. Jeg pleier å ta tak i de tingene jeg føler jeg burde ha gjort, deretter slapper jeg helt av, lager meg en kopp te og slapper av med en god film i sofaen.
      Ha en fin dag videre 🙂

    2. Da baker jeg kake! IKKE en sunn versjon, det funker ikke! *ler*
      Sjekk bloggen min om du trenger inspirasjon, hihi…
      Klem klem

    3. Kjenner meg litt igjen. Noen ganger topper det seg litt. Jeg skriver da også lister. Da ser man med en gang om det er noe man kan utsette, skyve på eller kanskje spørre om hjelp til. Og senke skuldrene er ikke dumt. En film er jo da en god ide for å få tankene litt unna… Lykke til med dagen og dette går nok bra.

    4. Slapp av og kos deg idag vennen min <3
      Du er kjempe flink som klarer alt du klarer, og av og til er det lov å ta en liten pustepause 🙂
      Det fortjener du !
      Slapp av, trekk pusten og legg vekk det som gir deg stress ! ordne det du kan og la det andre vente 🙂
      Kos deg idag vennen, så sees vi i Oslo <3
      Glad i deg søda ! <3

    5. Linda: Mm det er veldig deilig å sette på en film for å slappe av 🙂 Så i dag blir det ekstra god middag, koselig besøk og filmkveld 🙂 Takk for det, ønsker deg også en herlig dag.

    6. Jeg kjenner meg så igjen! I forrige uke toppet det seg litt med alt mulig for min del. Selv om det var en god kombinasjon av fine sosiale ting, skole, jobb og trening, ble det rett og slett for mye. Jeg fikk ikke tid til å bare “puste” om du skjønner? Noen timer en ettermiddag helt for meg selv, utendørs i frisk luft eller bare tilbringe et par timer alene på sofaen. Det gjør så godt. Men jeg kjørte på og tenkte at “dette må jeg bare tåle”. Og nå ligger jeg rett ut. Forkjøla og sliten. Ganske sikker på at det er stressnivået fra forrige uke som har slått meg ut. Så NYT seriemaraton og hent deg inn med verdens beste samvittighet, Maren 🙂

    7. På sånne dager tar jeg med meg hundene ut (aller helst i skogen eller på stranden) og går en laaang tur, gjerne med favorittmusikken på ørene, eller pratende på tlf med besteveninnen min. Ingen kan få humøret mitt til å snu som hun kan! <3 Når jeg kommer hjem kryper jeg opp i sofaen med en kopp kakao og en feelgood film/TV-serie! 🙂

    8. Har det selv veldig travelt som student for tiden i tillegg skal jeg neste uke ha en fagprøve for å bli helsefagarbeider. Dette tilsier mer lesing (pga jeg kommer til å ligge etter på skolen), øving til fagprøve og prøver på skolen. Det sliter meg mye ut, og jeg har lite energi til å trene. Derfor legger jeg treninga litt på hylla denne tiden.
      For å koble ut trenger jeg kjæresten min, armkroken hans, god mat og en god serie <3 Beste i verden!

    9. Kan virkelig anbefale å ta en gåtur; gjerne ute naturen. Det hjelper meg ofte. Tankene klarner og ryddes liksom av seg selv da! 🙂

    10. Lurer på hvilken rulle du har? Det finnes så utrolig mange varianter med/uten knotter og ulike meninger om hva man bør kjøpe osv, kunne du kanskje kommet med noen tips? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg