Baseløft

I går hadde jeg en økt med Luis, som jeg har nevnt tidligere så skal jeg ha en del timer med Luis for å prøve å lære meg Olympiske løft, og optimalisere baseløftene mine. Første timen kjørte vi på Crossfit 46, og i går kom Luis inn til byen slik at vi kunne kjørte økten på mitt gym, Solsiden PTsenter.

Vi la fokuset  på knebøy og markløft, og jeg fikk virkelig et par aha-opplevelser underveis. Luis er utrolig flink til å analysere løftene mine, og finne ut hvor mine styrker og svakheter sitter. Det er helt tydelig at jeg er utrolig svak i bunnposisjon i knebøy, og bruker nesten utelukkende ryggen i markløft. Vi jobbet derfor med å styrke bunnposisjonen min i bøy, og aktivere bena mer i markløften. Luis kjørte en haug av uliek tester på meg for å finne ut hvor i løftet jeg slet mest, og dro meg langt ut av komfortsonen min ved å bygge opp slik at jeg stod på vektsiver, og endret grepet mitt fra smalt og ut til helt helt bredt grep. Vi varierte mellom å løfte hovedsklig med ben, og hovedsaklig med rygg for å virkelig kjenne på forskjellen. Svært lærerikt! Vi har enda en god del timer igjen sammen, og jeg må si jeg gleder meg til fortsettelsen. 

Vi måtte selvfølgelig avslutte med et lite stunt i kjent Maren-stil. 

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver om å være svak i bunnposisjon i knebøy. Knebøy er min største svakhet og jeg føler jeg er litt på stand by der. Kan du skrive litt om hvordan/hvilke øvelser dere gjør for å øke styrken din i bunnposisjon? Og har du noen tips til hvordan man kan bli sterkere i knebøy? God natt fine du ☺️

    2. Sliter du med å få vekten på hælen under knebøy? Siden du sier at du er svak i sit posisjon. Vektløftersko anbefales! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg