My perfect morning

God morgen dere. Jeg sitter i skrivende stund krøllet opp i sofaen med et varmt pledd rundt meg, Friends på Netflix, og en stor bolle med havregrøt i fanget. Dette bildet er ikke spesielt pent, og havregrøten ser nesten litt udelikat ut. Skålen burde vært tørket av, og ja det hele er i grunn ikke veldig bloggvennlig.  Jeg hadde likevel lyst å dele det, fordi det er faktisk akkurat slik min morgen ofte ser ut. Jeg koser meg veldig her jeg sitter, og planlegger ikke å flytte stumpen min før jeg må. Dagens plan er søndagstur med jentene, en styrkeøkt med Natalie før hele kvelden skal brukes til oppgaveskriving. Selv om det ikke kommer så godt frem på bloggen, så er jeg jo faktisk fulltids sykepleierstudent. Første eksamenskrav er like rundt hjørnet, så her er det bare å ta seg selv i nakken og jobbe på. 

I går kveld hadde jeg pannekakemaraton her hjemme, og resultatet ble en tykk, saftig og helt vindudelig god pannekakeoppskrift. Jeg har jukset litt med en ferdigmiks, som jeg har tilsatt litt godsaker i. Jeg skal lage pannekakene igjen litt senere i dag, og da deler jeg selvfølgelig oppskrift , fremgangsmåte og bilder med dere. 

Nå skal jeg trykke play på friends her igjen, og nyte et par timer til i sofakroken. Mmmm, søndager altså!

 

Smiiiil Maren


12 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Har et lite spørsål når det gjelder søtningsmiddel osv. Du bruker vel sukrin istedet for sukker hele tiden? Vet du om andre søtnningsmidler enn sukrin da dette ganske dyrt!? Er f.eks natreen strø like “sunt”/ikke usunt? 🙂 Håper du svarer!
      Digger bloggen din, stå på!!

    2. Perfekt morgen, så deilig med søndager:) Jeg lurer på en ting. Nå som du spiser havregrøt til frokost istedet for cc, skyr, yoghurt og bær , merker du noe forskjell på kroppen? Tenker siden det er mye proteiner i fokosten du spiste før, mens det er mer karbohydrater i havregrøt. Jeg føler jeg holder meg lenger mett på havregrøt, og har som deg funnet ut at det er myye mer økoomisk:)

    3. Ida: Jeg har 40g proteinpulver i havregrøten hver morgen , så jeg får fremdeles i meg godt med proteiner:) men ja det er mer karbohydrater og det responderer kroppen veldig bra på. Mer energi på trening, lenger metthetsfølelse og bedre fordøyelse! I tileg til at det er mye mer økonomisk som du sier. Its all good 🙂 Tommel opp for havregrøt!

    4. Mari: Jeg bruker sukrin, og stevia dråper. Stevia dråper er absolutt ikke dyrt og det er ekstremt søtt så du trenger minimalt. Bestilte ny stevia i går, så jeg skal lage et eget innlegg på det med det samme det kommer i posten 😉

    5. Julie Almestad Sævik: Den kommer i morgen 🙂 Rakk rett og slett ikke lage dem i dag. Ble invitert på middag borte skjønner du:) Håper det er okei:) Ha en herlig søndag og kos deg masse.

    6. Hei! Når jeg ser at du er fulltidsstudent kan jeg ikke bli annet enn utrolig imponert! Studerer selv og bruker gjerne alt fra 5-9 timer på lesing hver eneste dag(utenom forelesningene vi har), jobber 1-2 ganger i uken og synes det er vanskelig å få tid til alt jeg vil gjøre utenom det(venner, samboer, trening og alenetid). Hadde vært fint med et lite motivasjonsinnlegg med tips og triks for tidshåndtering. 🙂

    7. Sara: Da leser du mer enn dobbelt så mye som meg, så det forklarer nok en del 🙂 Så flink og strukturert du er. Jeg er i forlesningene, og skriver enormt mye notater, så leser jeg som en galning før eksamen. Kommer helt fint igjennom, og får gode karakterer, men det er jo absolutt mye smartere å gjøre sånn som du gjør. Jeg påfører jo meg selv et grusomt stress før eksamen. hehe. Keep up the good work 😉 Blir helt inspirert av deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg