Min frokost

Jeg tenkte å vise dere min faste frokost. Hver morgen spiser jeg havregrøt, som jeg tilsetter proteinpulver med sjokoladesmak, litt kakao, kanel, sukrin og et dryss salt. Den smaker helt himmelsk, og det er en liten fest i munnen hver morgen.

Eksakte mål på frokosten er:

  • 60g store havregryn
  • 40g proteinpulver
  • 1 ts salt, rå kakao, og kanel
  • 1 ss sukin
  • 4 dråper stevia karamell

 

Jeg stater med å legge grynene i en kjele, og fyller på med vann, så koker jeg grøten i ca 5-10 minutter, men jeg hele tiden tilsetter litt og litt vann. På den måten blir det stort volum, selv om grøten nå ser ut som en suppe (det vil endre seg når du tilsetter de andre ingrediensene). Jeg tar så kjelen av plata, og lar grøten avkjøles litt. Så heller jeg den over i en bakebolle, og tilsetter kanel, sukrin, og kakao. Rører godt rundt slik at det ikke er noen klumper. Så tilsetter jeg proteinpulveret og rører godt rundt. Tiletter litt mer vann hvis det er nødvedig. Tilslutt tilsetter jeg litt salt. Kombinasjonen av søt sjokolade/karamell og salt er virkelig helt magisk. 

Du må prøve deg litt frem med mengden vann slik at du får opp volumet på grøten, men unngår at grøten blir for vannete. Jeg har grøten min i en stor bakebolle når jeg spiser den, men likevel er det kun 60g havregryn oppi der. Hemmeligheten er å spe på med litt og litt vann underveis, og røre godt under oppkokingen. Haha, nå følte jeg at jeg fikk koking av havregryn til å bli rene vitenskapen her. Det er virkelig ikke avansert, men denne grøten her smaker så godt, at det er verd å gjøre en liten innnsats for å få mest mulig mengde. 

 

Smiiiil Maren


5 kommentarer
    1. Jeg lurer på, er det normalt å holde seg så stram som deg når man spiser godteri i helgene? har alltid følt at for å oppnå slike resultater må man gå lenge mellom hver gang man spiser noe usunt..(??)
      teit spørsmål, men prøver å finne ut av hvordan jeg skal sette opp kostholdet fremover!:))

    2. Har du prøvd å lage havregrøt med melk i stedenfor vann? Blir en mer kremet konsistens! 😀
      Hva er forskjellen på gresk yoghurt, vanlig naturell yoghurt og kesam? Og hva er sunnest?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg