Sunn snacks

Litt tidligere i uken hadde jeg besøk, og hadde lyst å servere noe godt, men samtidig sunt siden vi var midt i uken og jeg visste at besøket mitt setter stor pris på sunn god mat. Dette ble resultatet. Jeg gjorde det helt enkelt, jeg kuttet opp epler, pærer og melon og danderte det på et fat. Så kuttet jeg opp diverse grønnsaker, og lagde en enkel dipp av mager kesam og holidaydipp. 

Så det fristende ut ? Hadde du blitt fornøyd dersom du hadde fått servert dette når du kom på besøk til noen ? 

Nå er helgen her, og det blir garantert litt anderledes snacks enn denne typen i løpet av de neste dagene. Jeg synes det er akkurat det skillet der som er så fint, jeg liker å holde det sunt i uken, også kose meg litt ekstra i helgene. Det er faktisk slik, hvertfall i mine øyne, at godsakene smaker enda bedre når man ikke spiser dem hver dag. Nå skal jeg komme meg ut på en liten cardiorunde, før et par timer jobb venter, så tar jeg helg med god samvittighet.

Har dere noen spennende helgeplaner?

 

Smiiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. Nam, hadde blitt kjempeglad! 🙂
      Kunne du skrevet treningen for hele uken samlet en gang? Slik at man kan se hvordan du varierer mellom cardio, styrke, splitt på en uke? Håper du skjønte hva jeg mente 🙂
      Ønsker deg en strålende helg 🙂

    2. Helene: Det varierer helt, følger ikke noe program nå. Men så snart jeg får litt struktur på treningen min igjen så skal jeg absolutt gjøre det :):)

    3. Hei!
      Vet ikke om du leser kommentarer, men jeg har 2 snacks-tips:)
      Hvis du tar kikerter (fra boks eller som har ligget i vann) og brer ut på en stekeplate.
      Deretter krydrer du med f.eks hvitløkskrydder, paprikakrydder ol. og steker de i ovnen på 200 C i ca 15-20 minutter!
      Tips nr. 2 er å lage tortillachips av spelt- eller havrelomper, lag de på samme måte:)
      Kjempefin blogg forresten og ha en superfin helg:)

    4. Mie: selvfølgelig leser jeg kommentarer, det er jo det beste med hele bloggen 🙂 TUSEN TAKK for supre tips! Ha en herlig helg du også, kos deg og nyt! Smil M

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg