Dagens styrkeøkt

I dag ble en slik dag hvor ingenting gikk som planlagt, men det ble likevel en både effektiv og fin dag. Jeg startet med å se feil på timeplanen, og dermed gå glipp av dagens forelesning. Heldigvis klarte jeg å være såpass strukturert at jeg fikk et par gode lesetimer likevel. Jeg er virkelig ikke så strukturert når det kommer til studiene, jeg har jo så mye mer lyst å ut i sola, være sosial eller trene. Trene fikk jeg gjort litt ut på ettermiddagen, og dagens økt bestod av litt ulike øvelser. Jeg leker meg mest å trening om dagen, og koser meg veldig med det. Jeg kjører rett og slett de øvelsene jeg har lyst og følger ingen spesiell plan. Jeg vet at for min egen motivasjon så må jeg tilbake på et treningsopplegg snart, men akkurat nå er det faktisk litt godt å være litt ustrukturert.

Dagens økt så slik ut:

  • Markløft
  • Roing på benk i supersett med facepulls
  • Knebøy 
  • Kickback
  • Nedtrekk i supersett med sittende roing

 

Etter trening ble jeg sittende på solsiden en god stund å jobbe med litt diverse, mens jeg koste meg med en liten post-workout treat. Jeg passer alltid på å få i meg noe rett etter trening, og jeg varierer mellom proteinshake + riskaker, shake + banan, eller shake + rosiner. I dag ble det proteinshake og riskaker. Jeg tok kun bitte litt vann i shakeren og lagde shaken om til en slags sjokoladegrøt som jeg smurte på riskakene. Mmmmmm. Alt smaker godt like etter en tung trenigøkt, men dette her var virkelig godt. Trikset er å tilsette et dryss salt i sjokoladegrøten, kombinasjonen av søtt og salt er helt magisk. 

Hva pleier du å spise rett etter trening? 

Nå er jeg godt i gang med middagen her hjemme, som i dag består av ovnsbakt kylling, stekt løk, og wokgrønnsaker i soyasaus med ris. Jeg hadde både kyllingen, løken og risen ferdig, så det var kun å woke grønnsakene og vips var maten klar. Denne nye trenden min med planlegging funker veldig bra, så får vi se hvor lenge det holder. hehe. 

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Wow, det må jeg prøve! Jeg pleier å spise det samme som deg etter trening, enten shake og en rosinekse eller en shake og 3 riskaker 🙂 Sjekk gjerne ut bloggen min. Jeg blogger om trening og kosthold og har akkurat begynt.

    2. Motiverende bilder – har akkurat begynt å trene og jobber med teknikk – liker knebøy (men har ingen vekter på stanga enda he he)!

    3. Sara: Den er fra Nike 🙂 men desverre kjøpt i fjor. Skal ta meg en runde i diverse nettbutikker å se om jeg finner den og poste link på bloggen 🙂

    4. Hei Maren! Jeg har en høst i vente hvor jeg har bestemt meg for å fokusere mer på styrketrening enn på kondisjon. Jeg har selv satt sammen en treningsplan både for over- og underkropp hvor jeg har tatt utgangspunkt i dine favorittøvelser som jeg også selv liker. Jeg har kjørt disse fire ganger hver nå, og merker at det jeg mangler, er en god øvelse for (utside) skulder og en for bakside lår. Har du noen tips å komme med der? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg