AUTUMN

Det finnes ingen tvil, nå er høsten på vei. I formiddag tok jeg en tur opp på takterrassen og kjente et friskt og kjølig drag i luften. Det finnes ikke noe bedre enn den perioden vi går inn i nå, hvor luften blir helt klar, frisk og perfekt. Det er så godt å jogge utendørs nå, spesielt når solen stråler itilegg. Jeg gleder meg til mange friske deilige turer fremover. 

Dagens treningsøkt ble på tross av det fine været lagt innendørs, det har vært svært lite styrketrenig på denne frøkna i det siste grunnet mye reising, så i dag følte jeg et stort behov for å løfte litt på vektene. Jeg kjørte rygg og biceps, med følgende øvelser: 

  • Nedtrekk i supersett med sittende roing
  • Markløft
  • Facepull i supersett med latsdrag
  • Biceps curl med stang
  • Biceps curl med tau i kabel

 

8-10 repetisjoner, 3 sett pr øvelse. Jeg avsluttet med 20 minutter powerwalk på tredemøllen, hastighet 6 km/t og stigning 6%. Alt i alt en solid og god økt.

Etter trening passer jeg alltid på å få i meg noe raskt hvis jeg ikke skal direkte hjem. I dag ble det en pakke rosiner og en skyr. Jeg tok en liten runde i sentrum og handlet litt før jeg dro hjem å lagde middag. Dagens meny ble 80% fiskekaker, brokkoli, gulerøtter og poteter. Jeg stekte fiskekakene, dampet grønnsakene og kokte potetene. Jeg kuttet potetene i to før jeg kokte dem, på den måten tar det mye kortere tid. En enkel, sunn og god hverdagsmiddag.  

Hva er din perfekt hverdagsmiddag?

Nå skal jeg straks dra bort til Kristina. I kveld er det skikkelig kosekveld med Idol, Ungkarskvinnen og Det nye jenta på skjermen. Jeg elsker høsten altså, det er så mange gøye programmer som starter opp. Jeg regner med det er flere av dere som skal få med dere noen av de samme programmene? Jeg gleder meg så til jentekveld med bestejenta mi, nå skal joggebuksa på, og kvelden bare nytes. 

 

Smiiiiiil Maren


7 kommentarer
    1. Jeg er så enig! Utrolig deilig å løpe ute når man virkelig føler man får trekket inn frisk og ren luft. Kom akkurat hjem fra mila med kjæresten og nå skal jeg hoppe i dusjen og krype opp i sofaen med en skål med noe digg og høstens permierer løpende på skjermen 😀 Gud som jeg har gledet meg til det i hele dag. hihi

    2. Freshe klær på en fresh dame, håper du får en fin kveld:-)
      Gleder meg til hvert eneste innlegg av deg.
      God klem<3

    3. Hei Maren!
      Fikk bare lyst til å takke deg for en kjempefin og inspirerende blogg!
      Oppdaget bloggen din for noen dager siden og har kost meg med å lese meg opp gjennom helga.
      Synes du har en herlig miks av trening, mat, inspirasjon, hverdagsklokskap og andre ting til glede og nytte!
      Er sykepleier selv, og veldig artig å lese om din opplevelse av utdannelsen.
      Dessuten må jeg bare si at i mine øyne fronter du et sunt, balansert og troverdig syn på kosthold, forhold til kroppen og trening- det er så mye variabelt i bloggverden, men bloggen din opplever jeg som kvalitet! Takk for at du deler din kunnskap og dine holdninger på en fornuftig måte! Jeg er ny, men garantert fast leser!
      Hilsen sørlandsk sykepleier i Oslo

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg