Inspirasjon på matfronten

Her om dagen var jeg på besøk hos en venninne, og ble inspirert av hennes lunsj. Jeg spurte veldig pent om jeg fikk lov å ta et bilde av maten hennes, og det fikk jeg. Jeg elsker fiskekaker, men jeg har aldri spist dem som burger før. Fiskekakene er av typen 80% torsk og hyse, salatblader er brukt som “brød”, og som tilbehør er det brokkoli, agurk og cashewnøtter. Hun har også brukt sukkerfri ketchup. Dette blir som en fiskeburger av det virkelig sunne slaget. Jeg synes dette retten ser helt fantastisk ut. Jeg ville hatt en stor frukt-dessert slik at jeg fikk litt karbohydrater også inn her, evetuelt byttet salatbladene ut med speltlomper / havrelomper, eller kanskje en rugbrødskive. Jeg ble inspirert av denne retten og tenker å ha noe av det samme til lunsj i dag. 

Jeg håper denne retten kan være til inspirasjon for flere. Kunne du tenkt deg å spist dette til lunsj?

 

Smiiiiil Maren


5 kommentarer
    1. Er ikke egentlig noe blodfan av fiskekaker, men dette så trossalt ganske innbydende ut 🙂 Mulig det er alt det grønne som fikk det til å lokke frem apetitten! Hm, kanskje verdt et tappert forsøk likevel 😉 Takk for tirsdagstips!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg