En våt start på dagen

I dag startet jeg dagen med en halvtimes powerwalk i kraftig regnvær. Det resulterte i en kliss våt, og dønn lykkelig frøken. Det er noe magisk med sommerregn, det føles så friskt og godt. Det er også en helt spesiell lukt av regn om sommeren, og luften etter regnet er så frisk og herlig. Jeg jobber dagvakt i dag, og startet jobb kl 07.30. Jeg rakk derfor kun 30 små minutter powerwalk i dag morges, men det er faktisk ikke mer som skal til for å få en god start på dagen. 30 minutters raskt gange gjør at kroppen kommer i gang, og du er klar for en ny dag. Jeg regner ikke slike turer som en treningsøkt, da jeg ikke får spesielt høy puls eller blir noe særlig svett, men det er bevegelse og fin hverdags aktivitet.

Et smart tips er å droppe sminken, og la telefonen ligge hjemme. Jeg snakker av erfaring her, jeg har flere ganger kommet hjem fra turer i regnet og sett ut som en pandabjørn med svarte ringer ned på kinnene, og med en fuktskadet telefon. Heldigvis så lærte jeg av dette, og dropper nå alt av sminke når jeg går tur i regn, og telefonen blir igjen hjemme. Sistnevnte gjør faktisk turen enda bedre, fordi da er jeg helt utilgjengelig den korte tiden turen min varer. Ingen kan forstyrre meg, og jeg kan nyte turen min fullt ut. I grunn ganske deilig eller hva? 

Liker du å trene i regn?

Jeg satser på at været klarner opp for da blir det ut i båten med familien etter jobb. Ferske reker og sjøluft, akkurat hva jeg trenger etter en lang dag inne på jobb. Dette innlegget er forhånskrevet før jeg begynte på jobb, så når dere leser det er jeg allerede godt ute i arbeidsdagen min. Håper dere får en herlig lørdag, og nyter helgen!

 

Smiiiil Maren


3 kommentarer
    1. Jeg er faktisk veldig glad i å gå tur i regn, men liker enda bedre snøen. Iallefall om snøen har lagt seg, da er det så stille og fredelig overalt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg