Fruktfest

I dag våknet jeg opp med en merkelig følelse av å være litt fyllesyk, noe som er veldig spesielt siden jeg ikke inntok en eneste dråpe alkohol i går. Kroppen verker, hode dunker og hele kroppen er ganske så slapp. Jeg som vanligvis hopper opp av sengen rundt kl 07, ligger faktisk fremdeles i sengen mens jeg skriver dette. Merkelige saker. Jeg har erfart en haug av ganger at alt blir bedre når man bare kommer seg opp, får spist frokost, tatt en dusj og startet dagen. Så det er min plan. I dag er min siste fridag før jeg skal inn i et nytt lite jobbmaraton, så denne soldagen skal virkelig utnyttes til det fulle. 

Hva er deres planer for dagen?

Jeg har fått så mye kommentarer fra dere lesere om all denne frukten min. Ja det stemmer, jeg lager fruktfat hver eneste dag. Selvfølgelig er ikke alle like store og flotte, men jeg har en eller annen type frukt, kuttet opp og dandert på en tallerken, fat eller skål hver eneste kveld som snacks, og selvfølgelig spiser jeg mye furkt gjennom dagen også. Jeg får alltid kommentarer på hvordan jeg orker å styre med den frukten hele tiden. Jeg forstår helt ærlig ikke spørsmålet, det tar meg ca 5 minutter å kutte frukt i biter og legge dem på et fat. Det blir faktisk ikke enklere, det handler bare om å komme på å gjøre det. Det tar ikke noe lenger tid å kutte et eple enn å dele opp en sjokoladeplate. 

Det ser ikke fryktelig komplisert ut gjør det? Det deiligste er at man kan variere hver eneste dag. Det finnes jo så mye deilige frukt og bær. Vær gjerne litt mer kreativ hvis du har tid og lyst, skjær ut morsomme figuerer, eller la hele fatet gå i en bestemt farge på frukten og bærene. For eksempel rødt tema, med røde epler, vannmelon, jordbær og bringebær. Et annet tips er å snu en halv vannmelon opp ned på et fat, så kutter du masse frukt i små biter og stikker fruktbitene på grillspyd, stikk så grillspydene inn i den halve vannmelonen, og vips har du et frukt-pinnsvin. Ser du det for deg? 

 

Smiiiiil Maren


3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg