Challenge accepted

Dere utfordret meg til å gå ut av min komfortsone og teste noe nyll – well I did! Jeg skal teste mye spennende fremover, og det første på listen er: OLYMPISKE LØFT. Jeg tok kontakt med Luis Miguel på Crossfit 46 her i Kristinasand, vi tok et møte og har nå blitt enige om at Luis skal ha 10 timer med meg hvor han skal instruere meg i Olympiske løft og litt Crossfit.

I dag var første time, og jeg har bare en ting å si, nei forresten jeg har to ting å si: 

  • Dette er WAY OUT of my comfort zone
  • Dette blir utrolig spennende og lærerikt

 

Olympiske løft er teknisk utfordrende, og jeg må legge fra meg mye av den kunnskapen og automatikken jeg besitter fra styrketreningen. I dag jobbet vi med snatch, hvor hoften skal skytes OPP. Det er slettes ikke lett for denne frøkna som er vant til å skyve hoften FREM, både i markløft, hipthrust og flere andre øvelser jeg gjør hver eneste uke. Luis Miguel er en dyktig coach, han er tydelig, flink til å dele opp øvelsen og ekstremt flink til å forklare. Han gir hele tiden feedback på hva jeg gjør rett, og hvor jeg kan bli bedre, hva jeg må endre, og hva som funker.

Han forberedte meg på at OLY kan virke frustrerende og jeg forstod ikke helt hva han mente med det. Vel, det forstår jeg nå! Det er ekstremt frustrerende å se noen utføre en perfekt snatch, hvor stangen bare flyr opp lett som bare det, også skal man prøve selv og oppdager hvor vanskelig det faktisk er. Jeg har vært mye frustrert i dag, og jeg har irritert meg over hvor dårlig jeg er i dette her, men jeg har også fått utfordret meg, testet grenser og lært enormt mye. Alt dette kun på en dag!! Heldigvis klarte jeg en relativt godkjent snach som siste øvelse før timen vår var over i dag, og det var en magisk følelse å kjenne på mestring av noe helt nytt. Dette er bare begynnelsen, og jeg grugleder meg til fortsettelsen. 

Jeg må si takk for utfordringen til dere spreke lesere, uten deres utfordring hadde dette aldri blitt noe av. Tusen takk til Luis Miguel som gjorde en strålende jobb i dag. Sjekk ut bloggen hans HER. 

Driver noen av dere med Olympiske løft?

 

Smiiiiil Maren


5 kommentarer
    1. Åh, dette blir spennende å følge med på! Olympiske løft er så utrolig gøy(når man får det til, haha), og jeg har vell egentlig mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har gått hjem fra trening nesten gråtende fordi jeg har vært så frustrert! Men igjen, det er sååå gøy og det gir så mye mestringsfølelse når man får det til 😀

    2. Så kult!!:) Jeg lurer på en ting 🙂 Hva er målet ditt med trening?Jeg har oppfattet det slik at du er opptatt av helse og ønsker en sterk & sunn kropp som takler livet. Tar du de selv i noen gang å trene for å se ut på en viss måte?Er det noen idrettsutøvere som du ser opp til sånn fysikk messing?(F.eks vil du se ut som en cross fit utøver fremfor en bikini fitness utøver?)Forsatt god helg!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg