Ferietrening

Jeg liker å trene på ferie, mest fordi jeg faktisk har tid til det, og spesielt på solferie som dette så føles det godt å bevege litt på kroppen etter en hel dag på solsenga. Jeg er på tur med en sprek gjeng, og i dag fikk jeg med meg min fetter på 16 år på en skikkelig sirkeløkt. Jeg la opp økten, og han visste ikke hva han gikk til, likevel tok han utfordringen på strak arm. Vi fikk en super økt, med fokus på egenvektsøvelser, og hjelpemidler vi hadde tilgjengelig rundt oss. Tempoet var høyt og svetten silte, vi lå rett ut etter økten begge to. Når vi fikk pusten igjen og tørket svetten var vi begge enige om at det var en fantastisk gøy økt, som garantert blir gjennomført igjen i løpet av ferieuken. Vi kjørte 6 øvelser, 10 repetisjoner pr øvelse, 5 runder. Dette er i mine den perfekte ferietreningen, den er enkel å gjennomføre, krever ikke mye tid og du får kjørt gjennom hele kroppen. Under får dere alle øvelsene ilustrert med bilder, i rekkerølge.

Vi kjørte følgende øvelser: 

  • Pullups 
  • Sidehev med vannflasker
  • Pushups
  • Dips mellom to stoler
  • Stepup
  • Knebøy





Liker du å trene på ferie?

 

Smiiiiiil Maren


12 kommentarer
    1. Wow så flink du er! Selv trener jeg litt på ferie, men da er det to ganger i uka og ikke noe mer 🙂
      Jeg hadde satt stoor pris på om du tok deg tid til å ta en liten titt på bloggen min også 🙂

    2. Herrigud så inspirerende. Jeg trener på ferie selv, men ofte blir det en løpetur og planke/pushups. De øvelsene du la frem her gjør ting lett, men vi kan fremdeles bruke hele kroppen på ferie?! GENIALT i mine øyne 🙂 Stå på! Du et bra 🙂

    3. Wow, imponerende! Skal ærlig innrømme at jeg ikke trener på ferie, haha. I alle fall ikke enda! Men tenker å gjøre det ettersom jeg nå skal i gang med treningen igjen 🙂

    4. Hei Maren,
      Takk for inspirerende innlegg om trening! Jeg er imponert over hvordan du klarer å bygge kroppen din og respondere på trening/kosthold.
      Jeg har et spørsmål til deg: Har du noe kunnskap om respons på trening, altså hva man bør gjøre når man opplever at kroppen ikke responderer på den treningen man utfører? Hadde vært supert hvis du kunne skrevet litt om det. Trener selv mellom 3-5 ganger i uken (3 styrke/1-2 cardio), men syns ikke kroppen bærer preg av den innsatsen jeg legger ned 🙁 Dette er utrolig frustrerende, håper du kan skrive litt om dette.
      Hilsen Maria, fast leser 🙂

    5. flott program og at du orker slikt etter sola! personlig går både matinntaket og energinivået ned og ordentlig trening er vanskelig å få til…

    6. Så flotte øvelser! Og FOR en kropp! Synes du ser perfekt ut nå, og mye finere enn da du var mer “skrapet”. Lekkert treningstøy og vakre omgivelser der du er! 🙂 Shortsen matcher blomstene i bakgrunnen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg