Dagens økt

Det ble en sen oppdatering fra denne kanten i dag, dagen har bare løpt fra meg, og jeg satt akkurat stumpen ned på sofaen nå for første gang i dag. I går var fantastiske Mats Grimseth på besøk i Kristiansand med seilbåten sin. Mats er en vanvittig dyktig fotograf som jeg har jobbet med flere ganger tidligere. Jeg var så heldig å få gjort en ny photoshoot med hans nå som han var på Sørlandet, og i skrivende stund sitter jeg å ser gjennom bildene. Jeg er så utrolig fornøyd med resultatet! Mats har en unik evne til å fange øyeblikk, følelser og stemninger i bildene sine. Jeg gleder meg så til å dele dem med dere.

Denne shooten fulgte Mats meg på trening på gymmet mitt, Solsiden, her i Kristiansand. Det var med andre ord ikke en rigget shoot, men derimot min vanlige treningsøkt, som ble dokumentert av en ubeksirvelig dyktig fotograf. På den måten har jeg nå masse fantastisk bildemateriale av mine favorittøvelser som jeg kan vise dere i tiden fremover. 

Ellers har jeg vært på tidlig vakt i dag, og måtte derfor legge treningsøkten litt senere på dagen. Jeg vil nesten ikke kalle dagens økt en treningsøkt, for det var like mye lek og morro, som det var trening. Jeg ble så motivert og inspirert etter forrige helgs fagsamling i Calisthenics og Street Workout, så nå leker jeg apekatt hvor som helst, når som helst og så ofte som mulig. Jeg har blitt veldig glad i trening med egen kroppsvekt, og strikker. 

Dagens økt så slik ut: 

  • Stabiliseringsøvelser i cage med fire strikk 
  • Mageøvelse med strikk og benk
  • Muscle-ups med strikk 
  • Pullups 
  • Human-flag (startposisjon)
  • L-sit på kettlebells 
  • Håndstående på KB

 

En leken, og herlig økt som garantert kommer til å merkes på kroppen i dagene fremover. Nå skal jeg kose meg med et digert fruktfat med eplebiter, pærebiter, vannmelon, dadler, og jordbær, samt en stor skål med nøttemiks. Jeg ligger litt på etterskudd med diverse bloggrelatert jobb, så det ser ut til å bli en lang kveld/natt på denne frøkna. Det passer meg i grunn helt fint, jeg har fri fra jobb i morgen og kan ligge å dra meg litt ekstra i morgen tidlig. 

Håper dere har en herlig tirsdagskveld mine fine. 

 

Smiiiiil Maren


5 kommentarer
    1. Så kunnskapsrik du er – imponert – blir alltid glad og motivert av å lese innleggene fra deg. Gleder meg til flere bilder -,flotte var de

    2. Hei
      Hadde vært artig å se bilder/beskrivelse av øvelsene du nevner over. Treningstips og forslag til nye øvelser er både lærerikt og inspirerende! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg