All you need

Alt du trenger er et par strikk, og vips kan du gjennomføre en super treningsøkt. Her om dagen dro jeg til en lekeplass i nærheten med strikkende mine. Jeg kjørte diverse øvelser for core og stabilitet. Det føltes mest som lek og morro der og da, men jeg skal love dere at dagene etterpå hadde jeg treningsverk ut av en annen verden. 

Den første øvelsen viser jeg først hvordan jeg kommer opp i strikken med ett og ett ben, så står jeg i plankeposisjon. For å gjøre øvelsen tyngre presser jeg kroppen ned, mens jeg strammer alt jeg kan slik at kroppen holdes fiksert. Det fører til at kroppen får en “bounce-effekt” og det er helt hinsides tungt å holde posisjonen statisk. Virkelig en av de tyngste øvelsene jeg har testet. 

For min del er det nesten tungt nok bare å holde denne posisjonen. Jeg prøvde meg litt på pushups, noe som fungerte bra og gav super utfordring både på skulderstabilitet og bryst/triceps muskulatur, samtidig som det krever mye av core-stabilitet. Jeg forsøkte også å ta det ene benet ut av strikken og holde det stabilt parelellt i linje med kroppen, utfordrende og effektivt.

Trener du med strikker? 

 

Smiiiiil Maren


7 kommentarer
    1. Jeg trener med en strikk, men med håndtak i begge ender. Du vet sikker hvilken type jeg snakker om. Man må ikke alltid gå inn for å bruke masse penger på manualer og den slags, med strikk kan man gjøre så uendelig mange øvelser, gode øvelser – og ja, man kjenner det dagene etterpå.

    2. Hei, jeg lurer på om jeg må fokuserer mer på kosthold når jeg skal få en slik mage som deg?
      eller må jeg fokusere på alt, altså kosthold, styrke trening + cardi? 😀

    3. Hvilke strikker bruker du og hvor får du kjøpt de? 🙂 Jeg har bare funnet sånne med håndtak i begge ender og jeg har lyst på sammenhengende stikker og et bånd som er mer flatt og bredt om du skjønner hva jeg mener? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg