My kind of Sunday

Det er jo virkelig ikke noe problem å ha full sommerjobb hvis helgene skal by på slikt deilig sommervær. I dag er det søndag og fri, det betyr at jeg hadde muligheten til å nyte hele denne dagen i båten med verdens fineste familie. Min familie kjøpte ny båt denne sommeren, og det kunne jo virkelig ikke passet bedre. I dag har vi kost oss ute i skjærgården, vi ankret opp og hoppet i havet alle sammen. Jeg var uten tvil den som var mest pyste, men jeg kom meg da uti til slutt. Vi hadde ingen gradestokk, men det må ha vært minimun 20 grader. Så friskt og herlig. 

Jeg elsker slike dager hvor man kjøper med meg masse deilig mat, og pakker baggen full av bikini, solkrem, bøker, blader og solbriller for så å nyte en hel dag på sjøen. Det finnes ikke noe bedre. I dag gjorde vi det enkelt med kaffe, pepsi max, knekkebrød og rundstykker, pålegg, frukt, bær, skyr, og nøtter. Det går ann å velgte sunt selv om man skal på tur. Det er kjøleskap i båten, og det gjør det så mye enklere. 

Hva liker du å ha med deg av mat / drikke / snacks på båttur eller stranda? 


Smiiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Hva hobber foreldrene dine som? 🙂 bildene av huset og båten tyder på at de er suksessfulle mennesker 😀 ha en fin søndag, maren!

    2. Vi er veldig mye i båt, men vi holder mest til i skjærgården i Lillesand 🙂 Ser nydelig ut lenger nedover sørlandskysten også:) Jeg pleier ofte å lage opp en deilig pastasalat av 5 del fullkornspasta, 1 purre, 1 rødløk, mais, 1-2 paprika, 2 pk smårettskinke, 1 pk lett majones og 1 boks lettrømme + salt og pepper, bland alt sammen. Nydelig godt! Pleier å ha grove rundstykker til, eller knekkebrød. Innimellom slenger jeg oppi soltørka tomater, stekt bacon og litt pepperoni også. Ellers bruker vi mye svinefilet i båten, med grønnsaksspyd til og gjerne hjemmelagde båtpoteter. Vi griller mye når vi er ute på sjøen, så liker å holde det sunt og godt. Ellers så har vi ofte med speltlompe rulla med ruccola, spekeskinke/kalkunskinke osv til lunsj, nøtter, MASSE oppkuta frukt. Pleier å ha emd flere bokser med ulike frukter, i tillegg til en haug jeg kan kutte opp, hehe 🙂 Barna elsker det, og mannen spiser som bare det. Nabofamilien i båten vi pleier å ligge ved siden av blir alltid grønne av misunnelse når jeg kommer med frukthavet mitt og all maten jeg har gjort klart på forhånd. Elske rå lage mat, pakke til tur osv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg