Sommerplaner

God morgen hjerter. Mandagen kom litt brått på meg i dag, da jeg ikke var hjemme fra Oslo før nærmere kl 23.30 i går kveld. I skrivende stund sitter jeg på verandaen med en kaffekopp og kalenderen min. Jeg er en skikkelig liste-person, og må ha ting skrevet ned for å føle at jeg har kontroll. Nå har jeg brukt en liten time på å skrive absolutt alle sommerplaner, jobbtider, diverse eventer, sommerfester, udrikningslag, avtaler, ferier og helgeturer inn i kalenderen min. Det er virkelig en helt spesielt god følelse å få alt skrevet ned, da er man garantert at ingenting går i glemmeboken. Jeg oppdaget nettopp at jeg har en uke fri jeg ikke visste om, og det åpner opp for muligehtene til enda en liten mini-ferie. Jeg har så lyst å oppleve litt mer av Norge, og tenker at denne uken kanskje skal brukes til akkurat det. Prekestolen står høyt på min liste, så om ikke jeg får gjort det før, så håper jeg at jeg kan få lurt inn en tur dit i min ekstra lille fri-uke. Ellers kunne det jo være spennende å besøke en by i Norge jeg ikke har vært før.

Jeg vil veldig gjerne høre hva deres sommerplaner er, og hva dere tenker å bruke ferien til?

Kanskje jeg kan bli inspirert av dere til å finne noe spennende å fylle min fri-uke med. Del mer enn gjerne dine sommerplaner, eller forslag til hva man kan bruke en ukes ferie til. Ingen forslag er dumme, og alle mottas med stor takk. Utland, eller innland, strand, by, skog eller sjø – alle forslag settes pris på, så det er bare å komme med det!

 

Smiiiil Maren


22 kommentarer
    1. Hvor har du kjøpt kalenderen fra? Den var skikkelig søt!
      I sommer blir det en del jobb – men heldigvis skal jeg ha litt fri. Ei uka hjemme i nord, langhelg på besøk hos bestevenninnen min, kanskje en tur til København, en helg på sørlandet (kjæresten er fra Mandal), og årets høydepunkt: NEW YORK i september!!!

    2. Jeg skal på Surfecamp med en venninne førstkommende søndag, og være der en uke. Surfecampen er med lapoint i hoddevika. Gleder meg veldig, og tror det kommer til å bli en super uke!😊 I tilegg reiser jeg en liten tur til Portugal med familien😊

    3. Da ville jeg tatt meg en tur te Odda! Ligge i telt langs med det turkise kalde fjellvannet. Brukt den ene dagen på å gå opp te Trolltunga. Fantastisk tur. Den starter bratt, men så er det såpass fint innover at du kan jogge mye av turen 🙂 Fantastisk utsikt både underveis og ikke minst på toppen! Våg deg ut på tunga te trollet, enten stående, krabbende eller ålende (jeg gjorde det siste) og kjenn på suget i magen og den mektige naturen Norge har å by på:)

    4. Cruise i Middelhavet i 12 dager også hytten etter det!:) Og ja trolltunga i Hardanger er fantastisk! Når du først er i Hardanger burde du tatt en overnatting på Ullensvang hotell i Lofthus! Helt fantastisk fint og masse aktiviteter på hotellet!:)

    5. Som stolt vossing må jeg tipse deg om Ekstremsportveko på Voss! Den starter den 22 juni, men konsertene begynner ikke før den 26. juni 😉 Her er det muligheter for å få prøvd alt fra a-å innenfor ekstremsport, folkeliv, konserter, konkurranser osvosv. Anbefales på det sterkeste! 😉

    6. Sommerferien min skal nytes her i norge da jeg må spare penger til bryllup neste år:) så da blir det turer til venner og familie og kanskje et par fjellturer på hytta! Har gått Prekestolen og det er en kjempe fin tur! Også Besseggen, Glitretind og Galdhøpiggen anbefales! Hva med rafting på Sjoa? Kjempe gøy!

    7. Jeg skal på storbytur til London med mamma, mormor og min søster. Det gleder jeg meg masse til! Det blir min 5. gang, men jeg blir aldri lei. Alltid nye ting å se på og er man heldig så får man billige billetter. Whole Foods har de der også. Elsker den butikken 😀 Har også lyst til å gå Prekestolen! Åh, det ser så fiiint ut. Gleder meg til å høre hva du bestemmer deg for. Klem fra Martine <3

    8. Ja til Norges-ferie! Her blir det et par-tre teltturer med klatring, fjell og fiske. Hovedferieturen går til Stockholm, kjæresten har ikke vært der før og det er jo så fint der! Som en Skandinavisk metropol!

    9. Anbefaler virkelig fjelltur i jotunheimen eller rondane! Sinnsykt fine plasser! <3
      Selv skal jeg til Marbella en uke, og litt senere en uke til Kragerø 😀 Ellers blir det masse jobbing, noen fjellturer og bare kos 😀

    10. Turist i egen by 🙂 slipper reise og hotell og kan bruke penger på å spise ute hver dag i feks en hel uke og gå på ferieshopping 😀

    11. Du er sååå tøff og flink. Hadde jeg bare fått til halvparten av det du får gjort skulle jeg vært fornøyd. Ønsker deg en kjempegod og nyyydelig sommer.
      Også lurte jeg på hvor koppen din er fra? skulle gjerne hatt en med en K på 😉
      Takk for at du deler av livet ditt og inspirerer slik du gjør. 😉

    12. Du kan dra til Norges vakreste by, Bergen ❤ Her er det bare til å velge og vrake blant våre 7 by fjell! Alle byr på nydelig utsikt over Bergen og havet. Vi har også bryggen i Bergen som egner seg veldig godt til en utepils etter endt tur, eller bare for morro skyld 🙂 det er også noe helt spesielt med å kjøpe en is og sette seg ut på zachariasbryggen og dingle med beina 😻
      Vi kan også by akvariet i Bergen, se de herlige pingvinene som nyter livet i flotte omgivelser! Herlig! 🐧🐧🐧
      Anbefaler/ utfordringer deg til å teste ut Stoltzekleiven hvis du tar turen! Husk vann…

    13. Herlige bilder! Min sommerferie består av noen fester /konserter på hjemplassen, etterfulgt av 3 uker jobb 🙂 Den siste uken før studiene starter, reiser jeg til Polen og koser meg med familie og venner <3

    14. Jeg har ingen store planer i sommer utenom å reise til London og Gøteborg (begge to for første gang!), så gleder meg veldig til det 🙂 I tillegg har jeg utrfordret meg selv til å prøve mange nye smoothies og juicer! 😀 er så mye man kan eksperimentere med.
      Men et lite spørsmål, hvor har du kjøpt den utrolig søte ugle-kalender-boken? 🙂
      Ha en fin sommer!

    15. Malin: Høres ut som helt supre sommerplaner 🙂 Så gøy! London var jeg selv i fjor, og har vært der for 2 år siden også. Helt fantastisk fin og spennende by. Gled deg 😀
      Den er kjøpt på helt vanlig bokhandel, sett den i mange ulike bokhandler 🙂 129 kr eller noe sånn.

    16. Kristine: Den har jeg kjøpt på en butikk her i kr.sand som heter Hansen og Co, vet de har nettside også, google Hansen og Co så finner du den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg