Yellow Monday

Jeg titter raskt innom denne mandagsmorgenen for å ønske dere en deilig dag, og en sporty ukestart. Jeg er straks på vei ut døren for å få ut litt overskuddsenergi slik at jeg kan klare å sitte stille å lese i x-antall timer etterpå. Jeg er så lei av å sitte på rumpa å lese nå at det finnes ikke ord for det. Kroppen min skriker etter litt mer hverdagsaktivitet, bevegelse og ikke minst sosial stimuli. Nå er det kun 3 små dager igjen til frihet, for en lykkedag det skal bli. Nå er det ut på tur her, jeg ser for meg en 45 minutters powerwalk med deilig musikk på ørene. 


Foto: Mats Grimseth

Ha en super dag dere, og gjør denne mandagen så fin du bare kan. Kjøp deg en kaffe på vei til jobb, unn deg en ekstra god lunsj, lag noe spennende til middag, lei en god film i kveld, gå tur med en veninne eller dra på kino ? Hvorfor skal mandagen være så traust og kjip? Hvorfor ikke la mandagen være akkurat like deilig som helgen, den eneste forskjellen er jo at man må på jobb / skole på dagtid, men man har da en hel ettermiddag og kveld som kan brukes til hyggelige ting. Make the best of it vet dere! 

 

Smiiiil Maren


14 kommentarer
    1. Du er så herlig!! 😀
      Hvor er toppen fra? Den var rååå!!
      Har planer i heeele dag, virkelig! Men skal sette pris på de små pausene jeg skal unne meg selv i løpet av dagen! Elsker når du kommer med motivasjonsinnlegg!
      Ha en strålende dag, og lykke til på eksamen!!

    2. Jeg blir alltid så motivert når jeg leser bloggen din 😀 Lykke til med innspurten til eksamen, tenk på alt det morsomme du kan gjøre når du er ferdig med det :))

    3. Hei, hei!
      Har selv hatt en lang eksamensperiode og vet hvor mye kroppen ønsker å komme tilbake til normal treningsrutine. Heldigvis er vi begge snart i mål. Vi trenger bare å stå på litt ekstra i et par dager, så kan alt gå tilbake til normalen igjen 😉

    4. Hei Maren 😀 Du ser så flott ut, og poster stadig nye motiverende innlegg. Jeg vurderer å begynne sykepleien, og lurer derfor på om du kan lage et innlegg om det? Hvordan du trives, hvilke fag du har, hva du kanskje ikke liker like bra, osv osv. ? 😀

    5. Hei Maren!
      Du er så nydelig og så positiv, og en stooor inspirasjon for meg!
      Jeg vurderer å starte på sykepleien, og hadde håpet du kunne svare meg på om du er fornøyd med studiet så langt? Kan du svare meg her eller skrive et innlegg om det? Jeg har tenkt å ta videreutdanning i som helsesøster eller jordmor, for jeg tror ikke det å jobbe med kronisk og veldig syke mennesker er noe for meg i lengden (men man vet jo aldri). Men jeg er bare så redd for at jeg da ikke blir å “holde” ut de årene jeg må jobbe som sykepleier før jeg blir helsesøster eller jordmor. Jeg hadde satt stor pris på om du kunne gi meg ditt syn på dette og dine egne (og gjerne andres) erfaringer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg