Omelett

God morgen. Jeg titter innom en tidlig lørdagsmorgen med litt frokost og lunsj-inspirasjon til dere. I går lagde jeg nemlig en enkel og god omelett til lunsj, men jeg synes det passet fint å dele den nå på morgenen da den kan passe utmerket til frokost også. Omelett er så godt, og det er kun kreativiteten som setter grenser på hvor spennende den kan bli. I min omelett i går tok jeg det jeg hadde tilgjengelig i kjøleskapet og det ble følgende:

  • 3 hele egg
  • 100g kalkun skinke revet i biter
  • Spinat
  • Rødløk
  • Salt, pepper og natvigs-krydder
  • Litt vann
  • Ost 

Slik gjør du:

Visp sammen eggene i en bolle, tilsett 1 ss vann for hvert egg, og ønsket krydder. Rør godt rundt. Sett til side. Stek fersk spinat i stekepannen i et par minutter, til den “faller sammen”. Hell eggene over spinaten i stekepanna og riv opp skinken i biter som du legger oppå. Stek på middels til svak varme til omeletten “stivner”. Følg med underveis, litt for sterk varme og omeletten kan lett brenne seg. Legg på osteskivene når omeletten nesten er ferdig og det kun er litt bløtt igjen på toppen. På den måten smelter osten perfekt. Jeg glemte bort hele osten i går, og måtte derfor raspe den over helt til slutt, men det funket veldig fint det også. Tips: Ha litt grønn pesto til, det setter en nydelig smak. Fetaost er også perfekt tilbehør for å spice det opp litt, ta gjerne fetaosten oppi selve omeletten. Mmmm. 

Server gjerne med salat, og hjemmelagde rundstykker eller knekkebrød til. Jeg hadde planer om å bake rundstykker, men tiden strakk ikke til. Det ble derfor knekkebrød på meg. Et enkelt, sunt og herlig måltid som fungerer utmerket som både frokost og lunsj. 

Ha en deilig lørdag dere, mer fra denne kanten senere. 

 

Smiiiil Maren

3 kommentarer
    1. Du er tidlig på’an på en lørdag, altså! Spreke frk. earlybird 😉 Omeletten så aldeles himmelsk ut! Fargerik, sunt og sikkert kjempedigg! Ønsker deg en flott lørdag! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg