Rygg-økt

God morgen hjerter. Plutselig er det fredag, og jeg kan ikke helt forstå hvor denne uken har blitt av. Jeg skulle aller helst hatt et par dager til, slik at jeg kunne få unna litt ting og nyte helgen. Nå er det kun 12 dager igjen av dette eksamenskaoset, så det er bare å bite tennene sammen. I går kjørte jeg en kjapp styrkeøkt på Aquarama, som er et fresh treningsenter like ved der jeg bor her i Kristiansand. Jeg trener jo alltid på mitt kjære Solsiden, men nå midt i eksamensstresset var det litt deilig å kun ha 1 minutts gange til treningsenteret, og dermed bruke mye kortere tid på treningen. 

Gårsdagens økt var fokus på rygg og triceps. Jeg gar som regel ca 8 reps x 3 sett på hver øvelse, med unntak av kroppsvektsøvelser som chins og pullups, der kjører jeg så mange jeg klarer, tre runder. I går stod pullups på planen, og med bredt pronert grep klarer jeg 3 – 4 stykker nå. Med smalt nøytralt grep ligger jeg på 5-6 reps

Foto: Mats Grimseth

Gårsdsgens styrkeøkt ble altså slik: 

  • Pullups – max antall x 3
  • Nedtrekk bredt grep
  • Sittende roing
  • En arms roing
  • Triceps pushdown tau
  • Triceps pushdown stang

 

I dag blir det styrkefri på denne kroppen, det kjenner jeg skal bli veldig godt. Jeg tenker å komme meg ut på en liten luftetur i løpet av dagen, og strategisk nok har jeg booket inn et par møter som jeg må komme meg ut og stelle meg litt for. Dette er helt bevisst for hvis jeg kun sitte inne å leser hele døgnet i hele eksamensperioden, så råtner jeg helt bort. Både fysisk og ikke minst psykisk. Ikke undervurder frisk luft og litt sosial stimuli i eksamenperioden, jeg tror det er utelukkende sunt å få litt andre impulser også innimellom. Jeg skal også innom posten for å hente med meg et par spennende pakker. Deler innholdet med dere senere. Ha en deilig fredag kjære dere.

 

Smiiiil Maren

 

 

7 kommentarer
    1. God morgen skjønne, spreke, sportye du! Er innom for å ønske deg en god morgen, og håper du får en fantastisk lille lørdag 🙂 Å lese bloggen din er høydepunktet på dagen, derfor er det alltid moro når det er et nytt innlegg så tidlig på morgenen 🙂
      Stooor klem fra fast leser – vektlofterjenta.com ❤

    2. For en rygg!! Lekkert 🙂 Toppen ser også veldig kult ut – hvor er den fra? Kan vi få noen flere bilder av den?

    3. Hei Maren!
      Du er en stor inspirasjon!! Trener en del styrke selv, men siden jeg trener på et av studentskipnadens treningssenter (ganske lite), så er det ikke så lett å få den veiledningen jeg trenger for å kunne utføre øvelser som markløft, knebøy o.l. med riktig teknikk. Er det likevel mulig å få gode resultater fra treningen? Burde jeg erstatte disse baseøvelsene med noe – i så fall hva? 🙂

    4. Det er ikke lenge siden jeg begynte å lese bloggen din, og jeg må si at du både motiverer og inspirerer meg til å fortsette å ha en sunn livsstil. Jeg personlig synes det er fint med kvinner i alle slags former og størrelser, men du topper hele kransekaka! Du har virkelig en sunn og sterk (ser jeg på bildet!) kropp. Du har allerede blitt mitt forbildet.
      Keep up the good work! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg