Rumpe-trening

I kveld hadde jeg en fantastisk rumpe-økt som jeg har lyst å dele med dere. Jeg vraltet ut fra gymmet, med krampe-tendenser i gluteus-muskulaturen, og det må jo være et godt tegn. Økten i kveld så slik ut:

  • Glute bridge
  • Dype knebøy, med bred benstilling
  • Ett-bens hipthrust
  • Sumo mark
  • Pull-through med tau i kabel

 

Jeg reduserte litt på vektene, og fokuserte på ordentlig kontakt med muskulaturen. Skviiiiiise rumpa i alle øvelsene, og virkelig jobbe med setemuskulatur. Ja det ser dumt ut – men du får igjen for det! Hva er dine favorittøvelser for rumpe? Mine er uten tvil hip-thrust, og en til som jeg skal vise dere på film i forbindelse med realese av protein-shape samarbeidet. Det er bare å glede seg, det kommer masse små filmsnutter fra mine treningsøkter på instagramkontoren til Protein-shape. Det er ikke mange dagene nå så er den oppe å går, jeg skal selvfølgelig gi beskjed i det minuttet det skjer!

Hvordan har kvelden deres vært ? Er det fler som har trent i dag?

 

Smiiiil Maren


5 kommentarer
    1. Hipthrust og bulgarske utfall er mine elsk/hat øvelser. Gruer meg hver eneste gang til å gjøre de, men fy så digg det er når du er ferdig. Men favoritten har alltid vært strake markløft! For noen fantastisk kule sko! Hvor kan man få tak i de? 🙂

    2. Gode øvelser for å bygge en super rumpe! Det er også veldig lurt å veksle mellom tunge og lette dager. Det vil si at man f.eks. trener 15-20 repetisjoner den ene dagen, så 6-8 repetisjoner neste økt 🙂
      Da blir man sterkere som igjen fører til at rumpen blir flottere.
      En sterk rumpe kan dessuten beskytte mot kronisk sykdom!
      Jeg skal faktisk publisere en artikkel om rumpetrening på nettsiden min senere idag (kl. 20.00). Kom gjerne da med tips for å gjøre den enda bedre 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg