Min 17 mai

Ååå som jeg elsker 17 mai. Ekstra bra blir det når solen stråler fra skjyfri himmel og temperaturen nærmer seg sommervarme. Min 17 mai blir litt amputert  i år grunnet eksamenslesing, både champangefrokost og festligheter på kvelden utgår. Jeg har likevell fått spist masse is, kost meg med familien, viftet med flagget og spist nydelig mat. Jeg er alt i alt utrolig fornøyd med dagen så langt. I år er første gang jeg har bunad, og det føles helt fantastisk. Jeg synes det er så fint med bunad på 17 mai, og har i alle år følt meg litt “feil” kledd sammen med alle de vakre venninnene mine i bunad. I år har jeg altså min egen, og den har min mamma sydd til meg. Tenk på det, hun har sydd den helt selv, jeg er så uendelig imponert, og stolt av henne. For ikke  snakke om takknemlig. Er dere flere av dere som har bunad? Hvilken bunad har dere? Jeg har Vest-Agder bunaden som dere ser på bildene. 


Gratulerer så mye med dagen alle sammen. Jeg håper dere nyter dagen fullt ut, og koser dere masse i dag. Hipp hurra for 17 mai!! 

 

Smiiiil Maren



13 kommentarer
    1. Flotte bilder 🙂 Jeg har bunad men usikker hvor den er i fra. Arvet den etter bestemor så den ligger fint i skapet. Enda ikke turt å ta den på meg. Du kler bunad. Flink mamma du har 🙂

    2. Åå, du er så nydelig! Selv har jeg en nordtrønderbunad som jeg elsker, men håper veldig på å arve sigdalbunaden til mamma når jeg blir eldre. Den har vært i familien i flere generasjoner og er bare helt utrolig fin. Helt klart en av de fineste bunadene etter min mening!

    3. Så nydelig du er! Bunad er skapt for deg <3 Jeg har selv sittet og lest i hele dag. Har beltestakk fra Øst-Telemark som jeg elsker <3

    4. Flotte bilder – ikke alle var like heldige med været – men nydelig i sør og snø i nord – vi har et langt land med mye ulikt vær – så flott du er i bunad

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg