Gla´ tirsdag

Nå har jeg akkurat kommet inn døren i leiligheten etter en sen og herlig styrkeøkt på Solsiden-Ptsenter. På vei hjem fikk jeg en utrolig spennende nyhet via telefonen. Jeg holdt nesten på å falle av sykkelen! Det er jo ofte slik med sånne ting at man ikke får lov å fortelle så mye før ting er offesielt, så jeg må vente litt med å dele. Heldigvis er dette noe som skjer veldig snart, så om kort tid kan jeg avsløre alt for dere. Nå driver jeg med heftig multitasking på kjøkkenet her, med stekning av karbonadedeig, og blogging mens jeg danser en liten gledesdans. På menyen står tacosalat med speltlomper. Har dere sett de nye Taco speltlompene som har kommet? Hvor genialt i er ikke det. De er en god del større enn de vanlige speltlompene, men med samme deilige smak og konsistens. 

Dagens styrkeøkt ble overkropp, med følgende øvelser:

  • Militærpress
  • Opptrekk med bredt grep
  • Facepull
  • Omvendt flies
  • Biceps curl med stang og kabel

 

En kort og grei økt som føltes veldig bra. Det er så godt å komme seg på trening etter en hel dag med lesing. Jeg føler meg litt teit når jeg sier en hel dag med lesing, for sannheten er at jeg har sittet med bøkene i hele dag men tankene flyr alle andre steder. Det skjer så mye spennende på alle andre fronter i livet mitt, og jeg klarer rett og slett ikke å sette fokus på skole. Det føles helt umulig å konsentrere seg om anatomi, fysiologi, geriatri, geriontologi og legemiddelhåndtering med så mange andre tanker i hode. Det er liksom ikke plass til pensum. Haha. Jeg har avsluttet leseøkten i dag med å lage meg en liten leseplan for de neste dagene, jeg må jo bare få dette til å gå på et vis. Det verste (eller beste) er at jeg stresser virkelig ikke over det, jeg tenker at alt kommer til å ordne seg uansett. Jeg har det så fint for tiden, og det skjer så mye bra at selv ikke eksamensnerver kan ødelegge dette humøret. 

Nå skal jeg spise Taco og kose meg før det blir rett i seng. Jeg håper dere har hatt en herlig dag, og en god start på uken. 

 

Smiiiil Maren

 

12 kommentarer
    1. Regner med du har stålkontroll før eksamen jeg, Maren! Du virker så flink og pliktoppfyllende uansett hva du driver med du så 🙂 Bare sett deg små lesemål hver dag, fortsett med trening og sosiale sammenkomster, og vips så kommer eksamensresultatene som bare det. Om man sitter og nileser hele tiden og bare stresser, blir man bare nervøs, eller jeg blir i hvertfall det.. Haha !
      Gleder meg til å høre om den spennende nyheten din 😀
      Håper tacoen var god, den slår aldri feil!
      Nattaklem <3 <3

    2. Anonym: Det er en skulderøvelse, hvor du holder en stang foran deg, og trekker den opp. Grepet er pronert, og bredt. I topp-posssjon er albuene det høyeste punktet. Prøv å søk den opp på youtube så får du en film av utførelsen 🙂 søk på: Upright rows

    3. Linda: Åå for en deilig kommentar – tusen takk! Det er litt godt å høre at noen av troen på enn når man begynner å miste den litt selv. hehe. Denne kommentaren gjorde godt, og ble satt stor pris på. Tusen takk 🙂 Ønsker deg en super dag!
      Klem M

    4. Hei,
      Hvor har du kjøpt taco speltlompene? Og hvilket merke var det? Samme merke som di vanlige speltlompene?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg