Matprat

Jeg får så mye mail fra dere med ønske om enda flere kostholdstips og matbilder, så da tenkte jeg å dele både gårsdagen og dagens middag med dere, samt dagens frokost. i går stod det reker og kryderlaks på menyen, som tilbehør hadde jeg spiral-loff, salat, agurk, tomat, rødløk, avokado, majones, sitron og eggerøre. Har dere testet eggerøre sammen med reker / sjømat ? Det er virkelig så godt! Anbefales å prøve ut. 

I dag statet jeg dagen med to porsjoner av min faste Maren-skål. Som dere vet spiser jeg veldig mye meieriprodukter, og dagens kombinasjon ble eplebiter i bunn, cottage cheese orginal, blåbær, bringebær og vanilje yogurt, toppet med nøtter og tørket frukt i små biter. Mmmmmm. 

I dag hadde jeg lyst på noe ekstra godt siden det er lørdag, og hva passer vel bedre enn hjemmelagde hamburgere? Burgerene er laget av karbonadedeig og litt krydder, enkelt og greit. Form dem til burgere og stek på høy varme med godt smør i pannen. Når de er ferdig stekt la jeg en osteskive på hver burger. Som tilbehør hadde jeg spiralloff ( det er jo helg), salatblader, rødløk, tomat og agurk. Ketchup, sennep og litt dressing hører selvfølgelig med. 

Dette var altså litt av mitt kosthold de siste to dagene, var det noe her som kunne friste? Del gjerne noen av dine måltider fra de siste dagene i kommentarfeltet. La oss inspirere hverandre!!

 

Smiiiil Maren


8 kommentarer
    1. herlige bilder! elsker mat, og elsker å lese om mat! bloggen din er virkelig inspirerende!
      selv har jeg kost meg med pizza med tunfiskbunn i dag. toppa med karbonadedeig, grønnsaker og maaasse ost, nom:) nå sitter jeg og gomler på questbars, atkinsbars, ananas og is.. mett sa du? ja, men klarer ikke å stoppe…

    2. Hurra for matinspo! Ble også litt glad til sinns når jeg så at du kan kose deg med loff og dressing! Det viser bare at man ikke trenger å være så sinnsyk streng med seg selv hele tiden 🙂

    3. Reker sammen med eggerøre må prøves, men min favoritt er så absolutt sammen med avokado <3
      Du har sagt noen ganger at du skal lage et innlegg med litt tips til mellommåltid og annen mat som er laktosefri, veldig flott om du kan gjøre det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg