Frokost

God morgen. I dag starter jeg dagen med en litt bedre, eller om ikke bedre så hvertfall litt anderledes frokost enn vanlig. Det er jo faktisk slik at jeg elsker min standard frokost bestående av frukt, cottage cheese, skyr, nøtter og havregryn. Det er likevel både godt og viktig med litt variasjon, så i dag slo jeg til med rugbrød med speilegg, agurk og tomat. Det tok under fem minutter å lage denne enkle frokosten, og i mine øyne er denne både mer spennende, mer smakfull og mer næringsrik enn mange andre frokost alternativer. 

Du får fiber og grove karbohydrater fra rugbrøet, proteiner og sunne fettsyrer fra egget, og vitaminer/mineraler fra tomat/agurk. Enkelt og greit en perfekt sammensatt frokost som i tilegg smaker kjempe godt. Jeg er absolutt ikke flink til å spise egg, men hver gang jeg gjør det så tenker jeg at jeg burde gjøre det mye oftere, det er jo så godt! Et tips hvis du har dårlig tid kan være å koke opp flere egg kvelden før, og ha dem i kjøleskapet, på den måten går det super raskt å spise egg til frokost neste morgen. 

Da gjenstår det bare å ønske dere en herlig dag. Her i Kristiansand pøser regnet ned, men akkurat i dag skal jeg sitte innendørs å jobbe hele dagen, og da er det faktisk litt hyggelig med ruskevær ute. Alt er jo hva man gjør det til. Jeg tenker å fokusere på å kose meg innendørs, istede for å irritere meg over at det regner ute. Tente lys, en god kopp kaffe og vips kan en regnværsdag blir ganske så hyggelig. 

 

Smiiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. ..også går det jo an å ta seg en gåtur i det deilige regnet 😉 bli klissvåt, for så å komme inn igjen og ta en varm dusj, det synes jeg er godt av og til. Bare mimre tilbake til da man var liten og måtte ut og leke i all slags vær for så å komme inn igjen til et varmt hus. Ha en fin dag 😀

    2. For et herlig tips, ser veldig godt ut 🙂 Hvis du har noen tips til såkalt ”hjernemat” som er bra med tanke på eksamenstid, please skriv!

    3. Deilig! Jg koker alltid opp masse egg, så går det så raskt både hvis man plutselig får lyst på et knekkebrød med kaviar eller til frokost. Jeg bruker også mye egg i salat eller i matboksen ved siden av grønnsaker og laks!
      Jeg vil også understreke at egg inneholde masse vitaminer og mineraler, over ti faktisk! Så det et definitivt supermat! 👍

    4. D der er lenge siden jeg har spist 🙂 kanskje d blir helgefrokosten!! Er godt. Selv må jeg koke eggene rett før om jeg skal ha kokt egg fordi jeg liker de best varme over kaviar:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg