DUGG-frisk nyhet

Jeg kom over disse lekkerbiskene i isdisken i går, og jeg måtte selvfølgelig plukke meg meg et par stykker hjem. DUGG serien fra Hennig Olsen lanseres som et lett og naturlig alternativ til is, og jeg gleder meg virkelig til å teste dem ut. Jeg roper et høyt hurra for alle sunne alternativer som blir tilgjengelige på markedet.  Jeg har funnet Dugg i både sorbet og Frozen yogurt, de finnes i flere smaker. 

 Jeg kjøpte med meg Frozen yogurt vanilje og Bringebær sorbet. Jeg gleder meg så til å smake dem, og oppdaterer dere selvfølgelig på hva jeg synes. Er det noen av dere som har smakt dem? Jeg får alltid spørsmål om hvor jeg har kjøpt nyhetene, og disse er kjøpt på Joker i Skippergata i Kristiansand. Dene butikken er sønsdagsåpen og åpen på de fleste andre fri/helligdager, det passer meg helt perfekt da jeg ofte får lyst på noe godt på søndager, men de fleste søndagsåpne butikker har latterlig lite utvalg når det gjelder sunnere alternativer til kos. 

Smiiiiiil Maren

17 kommentarer
    1. Kun prøvd to av de. Frozen yoghurt med jordbær smak var god. Men bringebær sorbeén var helt klart min favoritt 🙂 kanskje litt fordi jeg alltid har elsket bringebær, så, smak og behag 😀

    2. Hva legger du i sunt alternativ? Alternativ til hva? Måtte sjekke opp litt, og innholdsfortegnelsen jeg fant på nett var:
      Vann, sukker, 18% bringebærjuice, 14% bringebærpurè, 3% bringebær, glukose, stabilisator (guarkjernemel, johannesbrødkjernemel, cellulosegummi, pektin, gelatin), gulrotjuice, melkeproteiner. I Norge sier vell loven at det det er mest av skal stå først osv. Dvs: mest vann, greit, men på nummer to står sukker?! Og når da 18% juice står bak er det altså mer enn 18% sukker. Tror ikke det er så “sunt”..
      Sånn utenom det: Fast leser av bloggen din, friskt innpust og motivasjon i hverdagen!:)

    3. Marie: Alternativ til vanlig is 🙂 Dette er ikke et betalt eller sponset innlegg, bare min mening om et produkt JEG liker og som JEG kommer til å spise til fordel for vanlig is. Jeg er klar over at det er sukker i den, men jeg er ikke livredd for sukker, og det er vesentlig mindre enn i vanlig is 🙂

      Så herlig å høre, det er jeg veldig glad for! Takk for innspill og engasjement – det settes pris på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg