Feber og sår hals

Selv om det var en fin tanke å bake rundstykker og dra på sykebesøk til min mor, så var det kanskje ikke verdens beste ide å bli så lenge som jeg ble, og klemme så mye som jeg gjorde. I dag våknet jeg selv opp med sår hals og en febervarm kropp. Øynene er blanke, hode verker og kroppen er fryktelig slapp. Jeg er ekstremt dårlig til å være syk, jeg tror det topper min liste over ting jeg virkelig ikke kan! Jeg blir så rastløs, og kjeder meg så grenseløst, samtidig som det ikke finnes et snev av overskudd til å gjøre noe – uansett hvor lyst jeg har.

Så her ligger jeg da, med en ubrukelig kropp full av feber. Det betyr at jeg trenger noe for å få tiden til å gå, og for å tvinge meg selv til å holde meg i ro. Jeg har masse serie-tips fra dere allerede, og det er jeg så takknemlig for. Nå tenkte jeg å spør dere om filmtips, jeg blir nok liggende her i en goood del timer, da er det fint å ha noen filmer å se på og ikke bare serier. Så jeg håper noen av dere vil være så søte å dele favorittfimene deres med meg ?

Ellers tar jeg i mot absolutt alle tips for å bli frisk i en fei. Jeg har jo ikke tid til dette midt i en eksamensoppkjøring. Jeg har allerede fått levert litt “snacks” levert på døren i form av ulike typer te, halspastiller og paracet. Jeg er så takknemlig for alle de nydelige menneskene jeg har i livet mitt. Tenk å få en syke-pakke levert på døren tidlig på morgenen når man ikke er i form til å komme seg ut selv, det er så snillt at jeg blir helt rørt. 

Nå skal jeg krype under dyna igjen. Jeg har tre timer på å trylle frem en god nok form til å overleve 2 obligatoriske timer på universitetet. Akkurat nå kan jeg ikke helt se for meg hvordan det skal skje, men med positiv innstilling, en god dose paracet og en haug av frukt, vitamintilskudd og te med honning satser jeg på at det skal gå. Heldigvis er det kun 2 små timer før jeg kan rømme hjem til senga mi igjen. 

Jeg håper alle dere er friske, og at dere slipper unna vår-forkjølelsen. 

 

Smiiiil Maren

 

14 kommentarer
    1. Jeg har stor tro på fersk juice når jeg er syk. Jeg drakk hvertfall juice som bare juling sist, og det slapp fortere enn det har pleid. Vitaminer <33 God bedring, håper det går fort over. Finnes ikke verre enn å være låst til senga når hodet vil ut å gjøre ting. Ooog, zink, btw! 🙂

    2. Jeg har netop begynt å lese bloggen din ! Liker den kjempegodt. Får positiv inspirasjon av å lese den.Fine bilder Jeg trener og er opptatt av et sunt kosthold,men koser meg også! Selv er jeg også syk i dag og må ta pause fra treninga! Har et filmtip til deg 🙂 Safe Haven <3
      God bedring ! Klem fra sangerinne fra nord

    3. Føler med deg! Våknet opp forkjølet og febersyk selv i går og er ikke det minste bedre i dag. Ekstra kjedelig med det fantastiske været som er ute, også orker jeg ikke annet enn å se ut på det.
      God bedring! Håper du kom deg greit gjennom de to timene på skolen 🙂

    4. Gooood bedring 🙂
      har du sett seriene; new girl og rita på netflix? morsomme begge to!!! 😉
      Filmen; de urørlige mååå sees om du ikke har sett den! fineste filmen <3

    5. Veldig, veldig god bedring til deg – anbefaler varm drikke og ellers som du skriver en god film og legge seg godt under dyna, så må tiden få lov til å fikse opp i forkjølelsen.

    6. De urørlige er en helt nydelig film:) Anbefaler også Disneyfilmen Frozen, men den må sees på engelsk! modern family, girls og game of thrones er favorittene mine av serier akkurat nå. Men pretty little liars, the Kardashians og gossip girl er mine guilty pleasures:p haha! God bedring:)

    7. God bedring, kjære Maren! Noen filmer som jeg alltid blir i bedre humør av er “Nanny McFee” (både 1 og 2 – haha), “Spis, elsk, lev” og “Mamma Mia”. Skikkelig feelgood-filmer spør du meg!

    8. Ikke gøy å være syk.. Kommer ann på hvordan syk du er, men jeg syntes ofte at å ta en treningsøkt faktisk hjelper. Få svettet ut all dritten 😉
      Ellers så vil jeg anbefale å drikke isvann og skikkelig kalde drikker. Syns det funker bedre på sår hals enn varm. Føler bare det hjelper akkurat i det man drikker, også blir det nesten værre igjen etterpå. Mens med isvann syns jeg at jeg har følt meg litt bedre etterpå 🙂
      Håper du blir fort bedre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg