Hverdagsliv

Påsken er over, og hverdagen er tilbake med rutiner, forelesninger, jobb og trening. Det har vært en vidundelig ferie, og jeg har kost meg så utrolig. Det er rart med det, uansett hvor deilig det er med ferie, så er det noe godt med å komme tilbake til hverdagslige rutiner også. Jeg for min del har fått en myk og fin start på hverdagen, forelesningen i dag starter ikke før kl 11, og jeg har kost meg med kaffe og serier i sengen på morgenkvisten. Nå er jeg i gang med å bake litt også.  Jeg håper resultatet blir bra, da deler jeg selvfølgelig.

Jeg går inn i en heftig eksamenperiode nå, og for mange så betyr det at det blir lite tid til trening og andre ting. For min del så blir jeg på en merkelig måte enda mer strukturert og produktiv i slike perioder. Så jeg tørr nesten garantere at eksamenperioden ikke vil påvirke verken bloggingen eller treningen i større grad. Jeg kunne gjort et enklere for meg selv med å begynne å lese mye tidligere, men jeg er og forblir en skippertak-person som jobber best under press.  

Er det flere av dere lesere som er studenter og forbereder dere på eksamensperiode? 

 

Smiiil Maren


8 kommentarer
    1. Hei fine Maren!
      Du er en sann inspirasjon! Lykke te med eksamenslesinga! Jeg går også på UiA, men er nå på religionsstudie i Asia hvor jeg studerer religion innenfor lærerutdanninga. Har vært her siden 3.januar sammen med ca 40 andre studenter og en universitetslærer fra UiA, og nå nærmer jammen meg turen (studiet) seg slutten. Det er både trist og godt! Gleder meg te å komme hjem nå også. Men her er det også eksamen, så siste eksamen er om 4 dager. Det gjør ikke så mye når jeg leser på nydelige Trawangan på gili-øyene i Indonesia da 😉 Trener alt i fra styrke til joggeturer her nede og kommer i alle fall til å savne den deilige temperaturen som jeg har blitt vant til i 4 måneder nå. Deilig å bare hoppe i shorts og singlett og gjøre utfall i vannkanten nede på stranda <3
      Jeg titter innom deg hver dag her på bloggen og finner mye inspirasjon og motivasjon i deg! Stå på!

    2. Er i samme situasjon som deg! En heftig eksamenstid venter! Ææ… Begynner i morgen når jeg er tilbake i Bergen:) lykke til med alt!

    3. Har en eksamen i juni, så skal starte lesninga snart ja! Men kan uansett ikke lese hele døgnet, så strukturerer man tiden får man tid til andre ting også!
      Lykke til! Du greier dette supert 😀

    4. Ahh, så herlig å lese at du er en sånn skipper-tak-jente Maren 😉 Jeg har egentlig lært meg å bli det kanskje det siste året? Haha. Jeg går sosionom deltid i Oslo (bor i Tønsberg da) og jeg prøver å la meg ikke stresse mange mnd i forveien. Resultatet blir desverre det samme uansett, hihi. Glemmer jo alt jeg har lest flere måneder i forveien likevel jeg da 😉 Eksamen er rundt hjørnet, men hjemmeeksamen på oss heldigvis. Vi har en annen innlevering til neste uke og den stresser meg litt. Herlige bilder og nydelig blogg av en nydelig jente. Inspirerende er du! God klem

    5. Jeg er leser også til eksamen nå, som jeg skal ha i midten av mai. Studerer jus på UiO, så er fryktelig mye å lese!! Heldigvis spiser jeg min daglige frokost foran Mac´en og leser dine blogginnlegg. Virkelig avslappende og gir meg et lite avbrekk fra lesingen. Stå på Maren! Godt å vite at men ikke er alene om å lese inne (til tross for det “flotte” eksamensværet…) =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg