Jentekveld

Jeg fortsetter bypåsken med gåturer, cafebesøk, trening, seriemaraton, vinkos og jentekvelder. I går var skjønne Hilde og Kristina på besøk, Milo var selvfølgelig også med. Påsken byr på mange hyggelige sammenkomster og det betyr ofte at man koser seg litt ekstra. Det er helt i orden, det er jo påske! Men det er ikke slik at man servere godteri og kake hver eneste gang man får besøk. I går lagde jeg et digert fat med frisk frukt til jentene, og jeg tror ingen av oss savnet verken kake eller godteri i løpet av kvelden. Det er så enkelt med fruktfat, og når man får det kuttet opp og servet på et fat blir det så mye mer fristende. I går gjorde jeg det enkelt med melon, jordbær og epler. Et fruktfat kan gjøres veldig mye mer spennende enn dette. Tenk farger og lek deg med ulike kombinasjoner. Et annet godt tips er å kjøpe grillspyd, også lager  du “fruit-sticks”. Du kutter enkelt og greit opp masse frukt i biter, og setter dem på grillspydene, det ser super delikat ut, og smaker himmelsk. Smelt gjerne litt mørk sjokolade, og dypp fruktbitene i sjokoladen. Mmmm, himmelsk! 

Det blir overhode ikke kun frukt her i huset denne påsken, men jeg tenker at det er et fint alternativ innimellom all påskemarsipanen og påskeeggene. Jeg har til nå fått to påskeegg av gode venninner, det ene slukte jeg like etter jeg fikk det, men det andre har jeg klart å spare på. Det er vel slik at påskeegget egentlig skal spises på påskeaften? Jeg hadde egentlig ikke sett for meg å gjøre noe spesielt på påskeaften da hele familien min er på fjellet. I går fikk jeg en super hyggelig telefon om at familien kommer ned fra fjellet, og vil tilbringe siste del av påsken hjemme. Jeg måtte ta en liten gledesdans i leiligheten når jeg hørte det. Jeg er ekstremt familiekjær, og ble utrolig glad for at jeg nå får være sammen med familien siste del av påsken. 

Her i Kristiansand har solen kommet tilbake etter et lite fravær i går, og det er virkelig helt magisk ute. Så fint er det at jeg ikke klarer å sitte inne lenger. Nå er det på tide å komme seg ut i frisk luft. Ha en super fredag dere, og nyt siste del av påsken. 

 

Smiiiil Maren


5 kommentarer

Siste innlegg