Sporty torsdag

Etter 5 timer med fullt fokus var jeg helt surrete i hode, og kjente at jeg måtte komme meg bort fra mac´en. Jeg følte meg både trøtt, og tung i hode, despreat etter frisk luft. Jeg kjente at jeg ikke orket et eneste minutt til med papirarbeid. Hele kroppen verket etter å få bevege seg. 

Jeg trosset regnværet og knyttet på meg joggeskoene. 45 minutters joggetur gjorde underverker for både hode og kropp. Jeg rakk såvidt hjem, før telefonen ringte og jeg ble invitert med på en styrkeøkt med to spreke karer. Jeg takker sjeldent nei til en økt når noen inviterer, så da var det bare å løpe gjennom dusjen, skifte til tørre treningsklær og hive innpå noe rask mat før jeg dro avgårde igjen. Gutta hadde skuldre og armer på planen så jeg fulgte dem, og kjørte på med det samme. Denne økten er ikke med i min plan, men en liten ekstra skulder-økt har aldri skadet noen, spesielt ikke når man har påskeferie og både spiser og sover mye mer enn normalt. Det ble en god økt, det er tydeligvis denne typen treningspartnere jeg trenger for å få ut det lille ekstra. 

Jeg kjørte følgende øvelser:

  • Sittende skulderpress
  • Sidehev
  • Fronthev
  • Opptrekk med bredt grep
  • Militærpress
  • Bicepscurl med hantler 
  • Triceps pushdown med stang

 

Etter trening dro jeg hjem for tidenes største lunsj og påfølgende dessert. Jeg hadde pizzaboller i frysen som jeg tok opp, la i en ildfastform og varmet i ovnen. Jeg tror aldri pizzaboller har smakt så godt som det gjorde i dag. Til dessert ble det en stor skål med cottage cheese, vanilje yogurt og bær. Toppet med sukrin, kanel og hakkede nøtter. Perfekt påfyll etter en godt over middels aktiv start på dagen. 

Nå venter jeg straks to søte jenter på besøk. Jeg skal snart i gang med å stelle i stand diverse godsaker til de kommer. Jeg håper dere får en deilig kveld. 

 

Smiiiil Maren

 

7 kommentarer

Siste innlegg