Odderøya

Det er på dager som dette jeg virkelig kjenner at jeg er glad i byen min. På “smeige-dager” som dette når solen stråler fra skyfri himmel, og man ikke kan kjenne et eneste lite vindpust, da finnes det virkelig ikke noe vakrere sted på jord enn her sørlandet. Jeg startet dagen med en times rolig joggetur rundt idylliske Odderøya. Turen rundt odderøya er helt spesiell, man løper nærmest på svabergene og har havet helt nært. Det er noe unikt og fint over det å kunne jogge forbi fyrtårn og svaberg, mens han hører måkeskrik og bølgeskvulp. Det er som tatt ut av en film. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde med meg kamera i dag, slik at jeg virkelig kunne fått vist dere hvor nydelig det var. Joggetur og speilreflekskamera er ingen god kombinasjon, så i dag måtte det bli iphonebilder. Jeg filmet en liten snutt fra dagens tur, som jeg tenker å legge ut på Instagram i løpet av dagen. Sjekk den gjerne ut, dere finner meg på marenerdvik

Nå er jeg akkurat ferdig hos regnskapsføreren, og har plassert meg på Waynes Coffee for å få unna litt jobb. Det er nesten litt synd i dette været, men nå kan jeg faktisk ikke utsette ting lenger. Gårsdagen ble helt amputert ift jobb, da jeg presterte å punktere med bilen. Både møte med regnskapsfører og alt jeg skulle rekke ift papirarbeid gikk rett i vasken da jeg måtte komme meg på verksted med bilen. Det er ikke bare bare når slike ting skjer, og man overhode ikke har peiling på hvordan man løser slike situasjoner. Jeg må le av meg selv, kjære vene så hjelpesløs jeg kan bli når det gjelder ting utenfor mitt kompetasneområde. Heldigvis var det hjelp å få, og jeg har sjeldent opplevd bedre service enn jeg fikk på bilverkstedet. Nå er lille golfen min i topp stand, og klar for å ta meg ut på nye eventyr. 

Jeg håper dere får en deilig dag i sola, og nyter påsken fullt ut enten dere er på fjellet, ved sjøen eller i byen. Selv har jeg bypåske for første gang på så lenge jeg kan huske. Vi har hatt hytte på fjellet siden jeg var 6 år gammel, og jeg har vært der hver eneste påsken siden. Det er litt merkelig å ikke være der i år, men med dette magiske været og når så mange av mine skjønne venninner er igjen i byen kunne jeg virkelig ikke bedt om en bedre påskeferie. 

 

Smiiiil Maren

5 kommentarer
    1. Charlotte: Jeg hadde rett og slett lyst på en bypåske 🙂 + at jeg har så mye ting jeg har utsatt pga praksis osv, at jeg følte for å bli hjemme og få unna litt 🙂 Det er ikke verre enn at jeg kjører opp på hytta hvis jeg har lyst, det er kun 2,5 timer unna. men enn så lenge har jeg det veldig fint her hjemme. Bypåske er undervurdert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg