Birthday-girl

I dag er det min 25 års dag, og det fikk vi virkelig feiret i går. Alle jentene kom på bursdagsfest/innflytningfest i leiligheten, hvor jeg hadde tryllet frem litt enkel tapas til oss. Kvelden ble magisk på alle mulige måter, og jeg kunne ikke ønsket meg en bedre feiring. Jeg som hadde tenkt å droppe hele bursdagen, men som likevel ble overtalt til å feire. Det er jeg så utrolig glad for nå. Det var så deilig å se alle jentene igjen, og få en oppdatering på alle sammen. Jeg kan ikke huske sist jeg lo i så mange timer sammenhengende, og jeg kan ikke sist jeg hadde en så gøy kveld. Tusen tusen takk jenter <3 

Tapasen ble i enkleste laget, men det så ut som den fallt i smak. Når det gjelder tapas så finnes det så uendelig mange retter man kan velge mellom, og siden denne bursdagen kom istand litt spontant valgte jeg meg ut noen få retter å lage. Jeg endte opp med spanske kjøttboller i en spicy tomatsaus, asparges med spekeskinke, focaccia & aiole, en stor salat med mye godsaker i, lefser med røket laks, philadelpia ost, rødløk og ruccola, lefser med parmaskinke, philadelphia ost, rødløk og ruccola, og en stor spicy pai med kylling, spinat og cherrytomater. 

Jeg fikk så mye fint av jentene. Nydelige blomster, vin, søte tekopper, prinsesse te, sjokolade, duftlyst, hådkrem & fotkrem, og diverse fine ting til leiligheten. Jeg er så utrolig takknemlig. I dag på selve bursdagen ble jeg vekket av en sms fra mine skjønne foreldre at de snart var på vei ned til meg. Jeg spratt opp og gjorde i stand litt frokost til oss. Mamma hadde meg seg ferske rundstykker, og masse andre godsaker til frokostbordet. Nå har vi sittet rundt bordet å kost oss og spist i over en time. Ferske rundstykker, kokt egg, masse godt pålegg, kaffe og frisk frukt – da har jeg alt jeg trenger. De kom også med gaver både fra mormor og andre familiemedlemmer. Man blir aldri for gammel for gaver, og jeg synes virkelig det er fantastisk gøy med burdagsgaver. Gøyest av alt var nok gaven fra mine foreldre. Jeg har jo lenge ønsket meg en sykkel, nå som jeg bor i sentrum er det så mye mer praktisk å benytte seg av sykkel. Jeg har vært ute for å kjøpe sykkel to ganger uten hell, og har vært litt frustrert over det. I dag kom mamma og pappa med verdens fineste sykkel til meg, og jeg ble så ufattelig glad. Nå gleder jeg meg så til å ut på tur!! 

Nå skal jeg straks ut å møte en venninne. Resten av dagen blir bare kos og hygge, det er så koselig å ha bursdag, og jeg blir helt rørt over alle meldingene som tikker inn. Tenk så herlig at så mange tar seg til til å gratulere med dagen. Jeg blir så utrolig glad, og setter virkelig stor pris på hver og en.

 

Smiiiil fra bursdagsjenta


17 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med dagen flotte deg 😀 Du er en så fantastisk inspirasjon, med ditt glade smil og syn på livet. Du har uten at du vet det hjulpet meg til å bestemme meg for å satse på et yrke som sykepleier. Med en bachelor i bakhand fra før var jeg så usikker, både på hva andre skulle mene og om jeg ble å klare det. Ikke er jeg spesielt glad i sprøyter og blod, men etter et av dine innlegg om å overvinne din egen sprøytefrykt tenkte jeg isteden “dette skal jeg klare!!” Så nå er søknaden inne, jeg regner med å komme inn og leser i disse dager litt 1.klasse pensum og storkoser meg. Så tusen tusen takk, du aner nok ikke hvor mye du har hjulpet meg. Ønsker deg en helt nydelig bursdag, du fortjener jo virkelig bare det beste. Stor klem fra meg :))

    2. Det virka som ein heilt nydelig bursdagsfeiring i går med mykje god mat, herlige venninder og flotte gåver. Og FOR ein deilig bursdagsfrokost i dag! Gratulere så mykje med dagen, Maren 🙂 Nyt dagen, den er din!

    3. Så koselig, og gratulere så mye med dagen flotte deg! 🙂
      Er de mulig å få oppskrift til den paurn med kylling og spinat? 🙂

    4. Gratulerer med dagen! Jeg ble selv 25 i dag 🙂
      Høres ut som du hadde en deilig feiring i går 🙂

    5. Gratulerer så mye med dagen, vakre deg! Håper du har kost deg masse i dag 😀 tapasen du lagde så helt nydelig ut, forresten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg