Første fridag

I dag har jeg første dag i ferien min, og det har jeg virkelig utnyttet fullt ut. Jeg startet med å sove lenge, før jeg stod opp og koste meg med frokost, kaffe og God morgen Norge. En skikkelig morgenstund ala Maren med andre ord. Dere som har fulgt bloggen en stund vet at dette er det beste jeg vet. Litt senere kom skjønne Charlotte på besøk og hun hadde med seg deilig lunsj til oss.  Ettermiddagen gikk med til en treningsøkt på Solsiden Ptsenter sammen med Marte. Vi kjørte en super styrkeøkt med fokus på skuldre, før vi avsluttet med å leke oss med diverse apekattøvelser. Ingen treningsøkt uten litt lek og morro. 

Skulderøkten så slik ut:

  • Militærpress
  • Sittende skulderpress
  • Sidehev
  • Lateral raises
  • Bakside skuldre på benk
  • Opprekk bredt grep

 

Jeg har slitt litt med en skade i skulderen, og har derfor ikke trent skuldrene på nesten 4 uker. jeg måtte redusere litt på vektene, og varme ordentlig godt opp, men det var utrolig herlig å kunne gjennomføre en god økt uten smerter i skulderen. Deler av økten ble filmet, så jeg skal forsøke å legge ut en liten filmsnutt på instagram til dere. Øvelsene ble filmet med Iphone, og dermed er ikke kvaliteten god nok til å laste opp her på bloggen. Dere finner meg på instagram ved å søke: marenerdvik.

Etter trening var jeg en liten tur ute for å kose litt på vakre lille tantebarnet mitt. Hun er bare så uendelig nydelig og tantehjertet mitt smelter hver eneste gang jeg ser henne. *sukk* Nå er jeg endelig godt plassert på sofaen og skal slappe av resten av kvelden. Jeg er totalt henta på serien 24, og jeg kjenner at det er fare for at jeg kommer til å sitte oppe i halve natt for å se sessongen ferdig. 

Hvordan har torsdagen deres vært ?

 

Smiiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Du sprer så mye gled! Elsker å titte innom bloggen din, du får meg alltid i godt humør! Flott at du klarte å gjennomføre skulderøkten, gleder meg til å se filmen 🙂

    2. Hei, Maren! Jeg lurer på om du har noen tips til hvordan man kan myke opp en litt stiv rygg? 🙂 Har slitt litt med det i det siste, og føler at det handicap’er meg i noen øvelser.. Har massasjerulle som jeg jevnlig ruller over, hehe, men er nysgjerrig på om du kanskje vet om noe annet lurt jeg kan gjøre? 🙂
      Hilsen en fast leser som syns du har en herlig blogg <3

    3. Hei! Jeg lurer på hva som er forskjellen på lateral raises og sidehev, synes det ser ganske likt ut? 🙂

    4. Amalie: Søk på det på youtube så ser du film 😉 lateral raises så henger man litt sidelengs, slik at du får en lengre arbeidsvei på øvelsen.

    5. Andrea: Jeg ville nok anbefalt deg massasjerulle, og baseball for å løsne opp. Ellers er det jo absolutt smart å gå til en massasje innimellom for å virkelig løsne opp. Da tenker jeg ikke på spa-massasje, men dypgående idrettmassasje og triggerpunkt-release. Ellers før du alltid være flink til å varme godt opp før styrkeøktene dine, gjerne med dynamisk-oppvarming og rulle. Kanskje lurt å oppgradere til den rullen med de groveste taggene? Kan være et smart tips 🙂

      Lykke til, håper det blir bedre 🙂

    6. Hei. Jeg har aldri før kommentert en blogg, men den genseren var bare nydelig! Hvilket merke er det og hvor har du kjøpt den?

    7. Jeg så filmen du postet på IG. Skal man holde armen helt strak på sidehev for å få med hele arbeidsveien eller skal den utføres slik som du gjør den??:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg