Jeg er i DetNye

I aprilutgaven av DET NYE som straks er i butikk er det en side om mine rutiner både i forhold til mitt kosthold, min trening, mine hudpleierutiner, hvordan jeg kobler av og litt om min hverdagsgarderobe. Jeg har også skrevet en typisk matdag for meg, og delt min faste frokost. Det er ubeskrivelig gøy å bli spurt om å bli intervjuet i et så stort og fantastiske blad som DetNye. Jeg føler meg så heldig og så utrolig takknemlig.

Overskriften på artikkelen er  “Trening er lik lykke” og det gjorde at jeg virkelig følte at journalisten har forstått litt hvem jeg er og hva jeg står for. Det er så viktig å for meg å få frem dette med balanse i livet, balansen mellom sunn mat og trening, uten at det skal bli fanatisk eller begrensende for livsutfoldelsen. Det er vel heller akkurat det jeg ønsker å vise, at med god sunn næringsrik mat og aktivitet vil du få mulighet til en større livsutfoldelse og en økt livsglede. Dette fordi ved sunn, og ikke minst nok mat, vil energinivået ditt kunne øke, du vil kunne føle deg friskere, raskere, sterkere og mer energisk. Du vil kunne føle på et mye bedre humør og utstråle en helt ny selvtillit. Jeg tenker at denne balansen er så utrolig viktig, og det å forstå at man skal også leve livet med alle godene det har å by på, er helt avgjørende. Husk at en sunn, frisk , rask, sterk og lykkelig kropp er en sammensetning av å være tilfredstillt på flere ting enn kun mat og trening, det psykososiale spiller en enormt stor rolle. Sosial hygge med venner, dra ut på date, bakedag med bestemor,  hytteturer, ut å spise, dra på ferie, på kino og sene kvelder ute på byen. Alt dette har med livskvalitet å gjøre, og det er s synd at noen velger å droppe alle slike ting kun fordi man vil leve sunt. Sunnhet handler om god, og nok mat, aktivitet i hverdagen, sosial hygge med gode venner, kjærlighet fra familie, romatikk med en spesiell person, ufordring og stimuli på det faglige i jobb / skole og kulturelle opplevelser. Alt dette er sunnhet, og det å skape en balasnse mellom det tror jeg er nøkkelen til å ha det bra. 

Ved å dele mine rutiner hvor jeg snakker om en sunn og frisk hverdag med sunne matvaner, og gode treningsøkter, men også kosehelger på hytta med kvikklunsj og kakao, og lørdagskvelder med gode venner, godteri og gjerne litt vin i glasset så håper jeg at jeg kan hvertfall gjøre et forsøk på å inspirere leserene i DetNye til å finne balansen mellom alle livets goder.

Jeg var litt nervøs for at jeg skulle bli feilsitert eller at det jeg ønsket å formidle ikke skulle komme frem. Jeg har delt meg og mine rutiner, det er overhode ingen oppskrift på hvordan noe bør eller skal gjøres, det er enkelt og greit bare meg og mitt liv. Jeg er ett stykk strålende blid og fornøyd jente i dag, dette var morsomt dere 🙂

 

Smiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Åh Maren, du er en stor, sann inspirasjon!
      Det er så sant det du skriver – en sunn, frisk, rask, lykkelig og sterk kropp handler ikkje berre om å vere tilfredsstilt når det kommer til mat og trening. Alt det andre du nevner har en så ufattelig stor betydning også 🙂 Dette innlegget fikk meg til å tenke skikkelig. Eg sliter fortsatt litt med å finne balansegangen i livet – men samtidig har eg komt så utrulig langt når eg tenker tilbake ett par år. Det er alltid en glede å titte innom bloggen din, vil berre at du skal vite det 🙂

    2. Åh, du skriver så fint og har så rett, kjære Maren!
      Får alltid en deilig ro over meg når jeg leser innleggene dine <3 Stå på!!

    3. Så gøy!
      Er enig i at man bør huske å leve selvom man skal leve sunt. Jeg har hatt en periode som ble ganske ille for meg i fjor, alt hadde bare samlet seg opp og tilslutt sprakk jeg, etter det valgte jeg å leve så sunt og trene ordentlig og jevnlig, og det har gjort at migrenen min er borte og jeg kan begynne å leve livet igjen.

    4. jeg har ikke fulgt med på bloggen din så alt for lenge, men med dette innlegget bekrefter du iallefall at du er en av mine favorittblogger, kjempebra! jeg finner mye inspirasjon og treningsglede i mange fitnessblogger, men er så enig i det du skriver, det handler om balanse og livsglede! å kunne nyte et glass med rødvin, finne frem godteriposen på en fredag eller dra ut med venner ei helg i ny og ne, SAMTIDIG som man tar vare på kroppen sin med god og sunn mat og fysisk aktivitet- det er det som er livskvalitet og sunnhet for meg!
      hilsen treningsglad sykepleier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg