Morgentur

I dag våknet jeg opp og kjente at jeg bare måtte bevege kroppen min litt. Dagens økt ble en 40 minutters rolig joggetur, før jeg avsluttet med 3 runder opp trappene. Ikke en fryktelig krevende kondisjonsøkt, men nok til å få pulsen opp og kroppen i gang. Jeg kjenner at disse dagene med hvile har gjort godt, men jeg skal også innrømme at det ikke har vært så lett. Jeg elsker å være i aktivitet og jeg har en helt enorm glede av treningen min, turen i dag gjorde derfor helt enormt godt. Jeg var bevisst på å holde tempoet moderat og pulsen rolig og jevn gjennom hele turen, bortsett fra de tre små dragene opp trappen. Nå sitter jeg i sofaen og nyter en “etter-trenings-skål” ala Maren. Den inneholder selvfølgelig cottage cheese, skyr, jordbær, eplebiter, cashewnøtter og hakkede mandler. Jeg har toppet det hele med litt kanel og sukrin. Mmmm, så enkelt og så godt!

Nå skal jeg jobbe et par timer, før jeg skal ut å leke meg med litt apekattøvelser. Lasse Tufte er i kristiansand for å ha et møte med Kristiansand kommune ift etablering av Tufteparken her i byen. Jeg har skrevet om  Tufteparken HER, og facebooksiden til Tufteparken finner dere HER. Jeg tror de fleste som leser bloggen og følger meg på instagram har forstått at jeg har enormt lyst å få en slik park hit til kristiansand. Jeg digger denne treningsformen, og krysser alt jeg har for at kommunen ser alle mulighetene en slik park vil gi. Tenk så mye gøy vi kan ha der fremover dersom vi får en slik park. Jeg må selvfølgelig utnytte at Mr.Tufte er i byen og snike til meg litt inspirasjon om egenvektstrening fra han. Kanskje det blir noen kule bilder av det som jeg kan dele med dere på bloggen og på #marensapekatter senere. 

Jeg har som dere forstår fri fra praksis i dag, og skal bare nyte denne dagen før det er tilbake på jobb igjen i morgen. Nå er det kun to vakter denne uken + neste uke så er jeg ferdig med en 8 ukers praksisperiode på omsorgshjemmet. Det føles både rart, og litt trist. Jeg har hatt en helt enorm utvikling siden første dag og frem til i dag, jeg har lært så vanvittig mye, både faglig, og om meg selv som person og som kommende sykepleier. Jeg skal kose meg disse siste dagene før det er tilbake på unviversitetet og oppkjøring mot en heftig eksamensperiode. 

 

Smiiiiil Maren


8 kommentarer
    1. Jeg har et spørsmål jeg har lurt på en stund; Hvem tar bildene når du er ute og trener? Treningspartner eller stativ? Veldig nysgjerrig 🙂
      Forresten, trappetrening er veldig effektiv intervalltrening, en av mine favoritter!

    2. Har leitet etter en bra trapp til intervall her i byen og denne så jo veldig bra ut. Er det nede med Kilden?

    3. Hei. 🙂
      Eg tenkjer på å studere sjukepleie i Kristiansand til hausten, men lurar veldig på korleis det eigentleg er. Korleis er undervisninga, lærarane og praksisen? Er pensumet vanskeleg og korleis er klassemiljøet? Er Kristiansand ein fin studetnby? Hadde sitte stor pris på svar!
      Silje 😀

    4. Hei!
      Ville bare si at bloggen din er en utrolig bra inspirasjon for meg! Når jeg ikke har motivasjon til å dra på trening, så bare klikker jeg meg inn her , så får jeg masse inspirasjon!
      Så tusen takk! 🙂
      Håper jeg en dag kan få en like god blogg som deg!
      A

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg