Vondt i viljen

Jeg må le av meg selv, og mine sniky måter å lure meg selv på trening. I dag skiftet jeg til treningsklær på jobb før jeg dro hjem slik at jeg skulle klare å komme meg ut igjen for en treningsøkt. Det er nemlig slik at hvis jeg er så dum at jeg velger å dra hjem etter jobb, istede for direkte på trening så blir det på mystiskvis foferdelig vanskelig å komme seg ut igjen. Så her surrer jeg rundt da, i fullt treningsutstyr men tror dere jeg har klart å komme meg avgårde? Nei selvfølgelig ikke! *ler* Jeg tenker at det er noe med å si det høyt, så nå innrømmer jeg til dere at jeg lusker rundt i leiligehten i treningsklær, men klarer faktisk ikke å komme meg ut og ned på gymmet. Så satser jeg alt på at det er det som skal til for at jeg faktisk får tatt meg sammen her, og surret meg ned på trening.  Jeg har rett og slett litt vondt i viljen i dag, men jeg vet jo hvor fantastisk den følelsen etter en god trenings økt er, så jeg får bare se å komme meg avgårde.

Dagens økt blir en styrkeøkt med hovedfokus på rygg. Stølheten har sluppet litt, og jeg kjenner at kroppen er klar for nye utfordringer. Jeg ser for meg at dagens økt blir noe slik som dette:

  • Markløft
  • Nedtrekk bredt grep
  • Nedtrekk smalt grep
  • Sittende / stående roing
  • Pullups

 

Jeg hadde storhandling i går, og nå er kjøleskapet mitt overfyllt av godsaker. Dagens middag blir enten Tacosalat med speltlomper, eller pestomarinert kylling med fullkornspasta og dampede grønnsaker. Jeg har funnet litt gnisten på kjøkkenet igjen, og det er gøy. Jeg har vært inne i en skremmende lang meieriprodukt, havregryn og knekkebrød periode, så nå er det på tide med noe litt mer spenstig på menyen. 

Hva skal du ha til middag i dag?

 

Smiiiil Maren

9 kommentarer
    1. Haha, tror alle kan kjenne seg igjen i den!
      Prøv laksewok, kjempelett og raskt! Kok opp pasta – tagliatelle passer best – og stek klassiske wokgrønnsaker i en panne. Når de er varme, legger du til biter av laksefilet, det tar kun et minutt eller to å steke bitene. Så heller du over en god woksaus, den jeg liker best heter Oyster & Garlic, og den skal bare bli varm og godgjøre maten i ca et minutt!
      Det er en av mine favoritt-kosemiddager, og den er så utrolig god 🙂

    2. Aldri dra hjem etter jobb hvis du skal på trening! :p
      Jeg gjør akkurat det samme. Det er som det er en magnet i rompa mi og i sofaen som bare drar den ned.
      Mitt beste tips når du først har kommet hjem og skal på trening er å høre på favorittsangen din som du pleier å trene til. Eller bruk 5-10 min på YouTube hvor du ser på en eller annen motivasjonsvideo.
      Da sitter du enten igjen med en god følelse og et ønske om å trene eller en litt sånn pissed off “hvis de kan så kan jeg” holdning! 😉
      Hvis ikke så er det også helt ok å ta en hviledag 😉
      Lykke til, du er god! 😀

    3. Haha, jeg kjenner meg så veldig godt igjen! De dagene jeg har fri kan jeg faktisk klare å stå opp kl 8 (fordi jeg tenker at jeg skal komme meg tidlig på trening) og så vips så er klokka halv 11… Fordi jeg bare virrer rundt.. 🙂 Godt å lese at jeg ikke er den eneste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg