60×60 Challenge

Jeg har noe å dele med dere, og jeg gruer meg litt. For hvis jeg sier det høyt, betyr at det jeg må gjennomføre. Det er ingen hemmelighet at jeg liker å løpe, og det er heller ingen hemmelighet at jeg ikke liker å løpe sammen med andre, og har fryktelig prestasjonsangst når det kommer til å delta på løp og konkurranser. Jeg har så lyst å delta på et løp, fordi jeg elsker jo å løpe, men bare tanken på å stå der på startstreken gjør meg helt kvalm. Tanken på at noen skal se på, og at jeg faktisk skal prestere i mer enn 60 minutter, som er min komfort-arbeidssone, er virkelig ubehagelig. Jeg har nå bestemt meg for å starte oppkjøring mot et løp, hvilket det blir enda har jeg ikke bestemt meg for. Kanskje noen av dere vil komme med et forslag? Jeg ser for meg halvmaraton i første omgang. 

Jeg må derfor begynne å øve meg på å trene over 60 minuttersøkter, og det har jeg så og si aldri gjort før. Jeg har lyst at vi skal ta denne utfordringen sammen, og jeg vil derfor dele 60×60 utfordringen med dere. 6060 challenge er et samarbeid mellom Imsdal Aktiv og fitnessbloggen. Challengen går ut på følgende: 

  • Tren over 60 minutter, så mange ganger du klarer på 60 dager
  • Logg øktene dine, del bilder og erfaringer med andre deltagere i FBgruppen og Instagram
  • Få kule premier og kom i kanon form

 

Poenget bak challengen er å vise hvor effektiv det er å benytte seg av en sportsdrikk når øktene overstiger 60 minutter. Jeg bruker sjeldent sportsdrikker selv, men når jeg nå skal ut på disse lange øktene mine vet jeg at kroppen vil dra nytte av påfyll. Imsdal aktiv er genial fordi den ikke inneholder noen kunstige tilsetningstoffer, slik som desverre mange andre gjør. 

Jeg vil nå spør dere kjære lesere, er dere med meg på Imsdal challenge? Jeg gruer meg noe helt fryktelig til å kjøre økter over 60 minutter, jeg liker ikke tanken på å gå ut av komfortsonen min, men jeg DIGGER tanken på at jeg kan gjøre dette sammen med mine spreke herlige lesere. Så, er dere med meg? 

Det vil bli opprettet en egen side for denne challengen hvor alle økter logges, du logger enkelt inn via facebook og kan dele økter, bilder og erfaringer. Du kan melde deg på HERchallengen starter i dag 17 mars. Konkurransetiden er altså 60 dager fra og med 17 mars. Kriteriene er at økten må vare over 60 minutter. Du velger selv om du vil løpe, spinne, trene styrke, yoga eller hva enn som passer for deg. Poenget er at Imsdal vil sponse spreke mennesker. Det vil bli premier underveis!

Premier:

De første 1000 som logger øktene sine får denne freshe imsdal tskjorten jeg har på meg på bildet. Etter 15 loggede økter kan man vinne sportsbag, og etter 25 loggede økter kan man vinne philips spirts høretelfoner og SWIX sports undertøy. Deltagerene som fullfører challengen kan vinne gratis medlemskap på treningssenter, timer med personlig trener, og en Scott sykkel verd 25.000 kr. Som dere forstår er det et premieras til spreke deltagere. 

Dette må vi jo prøve dere, eller hva? 

Kom dere inn på facebook og meld dere på , så kicker vi i gang sammen  i dag! 

 

 

Smiiiil Maren

 

28 kommentarer
    1. Dette var akkurat den motivasjonen jeg trengte nå etter mange uker med lite motivasjon. Gleder meg! Kjempe klar for å ta denne utfordringen 🙂

    2. Jeg er med!!! 😀 skam klar! Har akkuratt loggført første trening, er på vei til min andre nå. SÅ GØY Maren!
      Skal skirive innlegg om dette i morgen å få dratt med meg noen flere konkurranse folk 😀
      Synest det er skikkelig gøy at du legger ut utfordringen som dette ! Blir jo ikke akkurat mindre motivert da 😀

    3. Jeg er med, og benytter anledningen til å rose deg for bloggen din! Takk for gode mattips og inspirerende treningsblogging! Lykke til med challeng’en😜

    4. Da er jeg meldt på og min første økt er registrert! Så gøy at Imsdal kjører slike ting 🙂
      Oppfordrer deg forresten til å være med på terrengkarusellen hver torsdag fremover (starter neste uke), kjempe fin løpetrening 🙂

    5. Da har jeg meldt meg på :))
      Halvmaraton i Oslo i september er jo et supert mål 🙂 har løpt det to ganger, veldig kjekt 👍😊
      Ellers er du hjertelig velkommen til Bergen i april! Men da må du være klar for litt bakker 👍😉

    6. Morsom utfordring! Blir spennende å følge med på hva slags løp du etterhvert melder deg på. Ei venninne spurte meg i dag og om vi ikke skal løpe iform-løpet (10 km) i slutten av mai. Kan jo være et fint mål mot sommeren 🙂

    7. Så kuult! Jeg er meldt på og har akkurat registrert første økt 😀
      Men, man trenger ikke dele bilder for hver økt for å vinne premier?
      Vurderer å melde meg på birkebeinerløpet i juni, men er såå usikker om jeg tørr… Har vært syk i 2 mnd mellom nov-jan så formen er ikke på topp.. Men, man lever jo bare en gang! Så får se hva det blir til! I hvertfall tipptopp motivasjon dette prosjektet her.

    8. Jeg er allerede meldt på, har logget dagens to økter og gleder meg til å logge videre på onsdag, torsdag osv! Syntes faktisk t-skjorta var råkul, så håper virkelig jeg klarer å vinne den! Elsker slike utfordringer, i morgen er det klart for kondisjonstrening, noe jeg gruer meg mer til, 60 minutter er ganske lenge! 😮

    9. Stockholm halvmarathon 13. September anbefales på det sterkeste! Fin og flatt tur men god stemning rundt løpa og en vakker by å springe i! 😉

    10. Da har jeg registrert meg! 😉 Jeg har meldt meg på Oslo halvmaraton i september. Mitt første løp og gjett om jeg er nervøs! Jeg har måtte avlyse de to siste årene på grunn av beinhinnebetennelse, så nå håper jeg at bena holder. Dette gav meg et ekstra push for oppkjøret. Takk for tips! Jeg håper at jeg får noen av mine lesere med på 60×60 challenge 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg