Morgentur og Sushi

Jeg sovnet kl 20.15 i går (!) og det var dermed en meget uthvilt frøken som våknet kl 05.30 i dag morges. Når jeg våknet så tidlig, og faktisk var helt uthvilt benyttet jeg muligheten for en liten løpetur. 30 deilige minutter gjør virkelig underveker, og jeg startet dagen med super energi og godt humør. Jeg hadde fint fått tid til en lengre tur enn 30 minutter før jobb, men da hadde jeg ikke hatt tid til verken morgenkaffe, frokost eller matpakkelaging. Jeg er helt avhengi av morgenstunden min, og valgte derfor å kjøre en 30 minutters tur, og kose meg med proteinpannekaker til frokost når jeg kom hjem. 


Sculpture tights og topp fra Casall   

I dag har hef sushidate med min skjønne mamma like etter jobb, men planen er å få tid til en styrkeøkt på kveden. Det betyr at i dag blir det sannsynligvis to treningsøkter på meg. På slike dager passer jeg på å fylle ekstra godt opp, og det gjør jeg ved å øke mengden karbohydrater. Jeg har derfor med meg en ekstra matpakke i dag, bestående av speltlomper, og bananer. Jeg kutter bananen i små skiver som jeg fordeler utover lompene, så strør jeg litt sukrin og kanel over, før jeg ruller lompen sammen. Det smaker himmelsk, og sørger for godt påfyll av karbohydrater. Karbohydrater er viktig for oss som trener mye, og jeg får helt vondt av å se alle som dropper karbohydratene i kosten sin, og likevel tar helt av på trening. Jeg vet hvertflall at jeg aldri hadde fungert på den måten. 

Dette innlegget er forhåndsskrevet i dag morges, så når dere leser det er jeg nok ca midt i arbeidsdagen i praksisen min på omsorgshjemmet. Etter jobb skal jeg komme meg hjem i en fei, onsdager er nemlig min og mammas faste dag. Da spiser vi sushi og koser oss. Det er viktig å ta vare på familien, så hva er vel bedre enn å ha en fast dag man koser seg sammen? Jeg klager hvertfall ikke på litt sushi-hygge midt i uken. Ha en super onsdag dere, på sørlandet har vi nærmest sommertemperaturer og strålende sol fra skyfri himmel. Det er så magisk! Alle blir så lette og glade av dette været, og jeg krysser fingrene for at det fortsetter. Jeg håper det er flere som nyter sol og deilig vær – det er jeg nemlig overbevist om at dere har fortjent!

 

Smiiiiil Maren 


12 kommentarer
    1. Hørtes ut som en super start på dagen!:-)
      Her er jeg akkurat ferdig med jobben og ligger godt plantet i sofaen med questbar og vann. Lader opp til en løpetur før middag!
      Sushi fristet virkelig! Synd de ikke har det her jeg bor..
      Ønsker deg en fin ettermiddag og kveld <3

    2. Hei, jeg tenkte på deg og det med kalorioverskudd på tirsdag. Vi feiret bursdagen til en på jobben på personalmøtet, med is og nonstop, og etter møtet var jeg så lett i beina at jeg bare måtte løpe hjem, med sekk og jakke på. Det tar ikke mer enn 15-20 min å gå, men det var veldig deilig å løpe litt i det fine været vi har nå. Påfyll og litt kos gir virkelig en energiboost 🙂

    3. Kristine: Ja ikke sant det gjør? Morsomt å se hva overskudd gjør med kroppen! Så litt utskeielser i blandt skal man bare unne seg med den beste samvittighet:)

    4. Interessang blogg å utulig inspirerende. forbilde;) Hvor får du kjøpt slike speltlomper? finner dem ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg