Mandagsenergi

Morgenstund i leiligheten før dagen starter. En god frokost må man ha for å fungere optimalt, og jeg starter som alltid dagen min med cottage cheese, skyr, frukt, nøtter og bær. Jeg har fått noen reaksjoner på at jeg spiser store porsjoner, og mange synes det er spesielt at jeg spiser en hel boks cottage cheese. Vel jeg har alltid spist mye, og det funkerer supert for meg. Jeg trener mye og jeg spier mye, det resulterer i at jeg har en haug av energi til å gjennomføre øktene mine, som igjen fører til at jeg får flere tunge gode økter hver uke, som igjen resulterer i økt muskelmasse og økt kondisjon, som igjen fører til bedre helse. Så ja jeg spiser mye – og det funker perfekt for meg. Vi er alle ulike, og det som funker for en, funker ikke for en annen. Jeg kan kun snakke for meg, og jeg trives veldig godt med å spise meg god og mett, ha nok energi og godt humør i hverdagen. I forhold til økonomi så er kostholdet en stor proritet i mitt budsjett, og jeg kutter heller ned på andre ting. Dessuten finnes det smarte billige alternativer til sunn mat også, jeg jobber med et eget innlegg om dette til dere 🙂

I dag er det forelesning på universitetet, det blir nesten litt spesielt å være på skolen igjen etter 3 uker i praksis. I morgen er det tilbake til praksis, så det er kun den ene dagen vi er innom skolen. I ettermiddag skal jeg ha ukens første treningsøkt og gjett om jeg gleder meg. Rygg og biceps står på planen – ukens gøyeste økt i mine øyne. Jeg legger gjerne ut programmet til dere i kveld hvis det er ønskelig.

Har du en fast treningøkt du kjører på mandager? 

Jeg håper denne mandagen behandler dere bra, og at dagen blir fin. Jeg for min del er fremdeles full av motivasjon etter timeout-helgen min, og gleder meg til å kicke i gang denne uken. Ha en fin dag dere, titt gjerne innom senere, jeg skal prøve å legge ut dagens treningsøkt til dere i kveld, og hvem vet kanskje dagens middag også sniker seg med. Dere må forresten føle dere veldig velkommen til å dele både treningsøktene deres og mattips i kommentarfeltet. Det er så gøy når vi kan finne inspirasjon hos hverandre synes jeg. 

 

Smiiiiil Maren

23 kommentarer
    1. Kjører ofte helkropp myo på mandager! Alltid tungt å motivere seg til den økten men såå godt når man har fullført! Fin uke til deg solstrålen!

    2. Synes det et bra du har gode måltider og samtidig ikke er redd for å kose deg med mindre sunne ting. Du er et godt forbilde, noe som virkelig trengs disse dager 🙂 Det mange gjør feil er at de spiser alt for lite og får derfor aldri igang forbrenninga si ordentlig heller. Spiser man mye, men riktig, så kommer resultatene raskere også. Ønsker deg en fin uke Maren ! 🙂

    3. wow, en skyr og litt nøtter et nok til frokost for meg! men det er som du sier veldig forskjellig hvor mye mat man trenger. Så lenge man får god energi 🙂

    4. Kjære Maren. Du og din blogg er min største motivasjon om dagen. Jeg er ikke lenger redd for litt flere kalorier og jeg har fått til 4 økter i uken fire uker på rad. Det er en god flyt for meg! Tusen takk for god motivasjon og et fint forbilde. Jeg gleder meg til mange flere innlegg 🙂 Ha en fin dag!

    5. Man må jo få i seg nok mat, hvis ikke blir jo nesten treningen bortkasta? Haha 🙂 er opptatt av å få i meg nok mat, men perioden jeg trente mer, spiste jeg også mer. Og vi er jo så forskjeligge, som du sier! Håper du har en fin dag 🙂 jeg skal starte dagen med en god frokost og en tur på trening før jeg gjør lekser og får besøk av mamma! Det blir en fin start på uken 🙂

    6. Syns du er ett godt forbilde når der kommer til dette med porsjonering og mat – man MÅ faktisk spise NOK for å kunne trene tungt, ha energi i kvardagen, øke muskelmasse, få ønska utbytte av treninga… ja, kan jo fortsette i evigheter. Du går fram som ett godt eksempel at man ikkje trenger å legge på seg av å spise masse og sunt 🙂 Ha en strålende Mandag, Maren – og god trening 😀

    7. Du er et godt forbilde ved å vise at en trenger en god dose mat for å fungere optimalt på alle plan i hverdagen 🙂 Frokosten din forresten sinnsykt fristende ut! En kombinasjon av alt mulig godt det der 🙂 Ønsker deg en givende og energirik uke! Måtte den bli bra både i fht. skole og trening! Ha en flott dag, inspirerende Maren! 🙂

    8. Å, kjenner at eg blir så glad av bloggen din og alle kommentarane her! No er eg skikkeleg klar for ei killer treningsøkt og ei super veke! 😀 Tusen takk!!

    9. Elsker å lese bloggen din. Du virker så ærlig, og jeg motiveres virkelig til å bli en bedre versjon av meg selv. Har slitt med mat i over flere år, og er på vei mot et sunnere forhold til dette nå. Da hjelper det ofte å gå innom bloggen din å lese.
      Liker at du legger ut både mat og treningstips! 🙂 Du må gjerne legge ut dagens økt, da jeg nå er i gang med nye rutiner med flere styrkeøkter i uken enn kondisjon. Maten er fortsatt en form for fiende, men stykeøktene gjør det enklere for meg å fokusere på å bygge opp og ikke bryte ned kroppen.
      Igjen, TAKK for alle de inspirerende innleggene du skriver 🙂

    10. Mandag er fast beindag for min del 🙂 Den tyngste, men også den beste og morsomste økten gjennom uka =)
      God trening og en riktig god uke ønskes deg 😀

    11. Så er jo cc-en ganske mager så man kan spise en hel boks i tillegg til en skyr og fortsatt ligge på samme kalorinivå som Ola Nordmann:P Synes ikke folk har rett til å reagere eller at du skal føle du må forsvare det (Y) Så instabildene fra hyttehelga – det så rååherlig ut. Synes du er flink å ta deg tid til sånne fine opplevelser. Skulle ønske det var mitt liv:D

    12. Jeg tenker at om jeg kommer meg på trening på mandager, så står jeg litt fritt til hva jeg skal gjøre. I dag ble det ellipsemaskinen og styrke på armer/overkropp! God mandag videre! 🙂

    13. Jeg har akkurat begynt å lese bloggen din 🙂 Så mange gode tips og du er jo så utrolig flink. Kan du fortelle om hvordan det er å være sykepleier, bortsett fra praksis, er det forelesning hver dag? Ha en fin kveld 🙂

    14. Det er bare ubeskrivelig GODT å lese en blogg fra noen som spiser nok, og noen som også spiser vanlig (liksom, mat man kan kjøpe på rema) mat. Ikke minst kan kose seg også! En boks cottage cheese er magert, og overhodet ikke mye. Du er et godt forbilde!

    15. Det er godt å høre at du også spiser mye, jeg er helt enig med deg og må også ha store porsjoner å føle meg mett:) Du er et veldig bra forbilde i og med at du spiser nok, trener, men unner deg selv usunnheter i blant, det er sånn det skal være:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg