Mitt kjøleskap

I dag tenkte jeg å dele mitt kjøleskap med dere. Jeg flyttet inn i leiligheten for under en uke siden, så det er ikke et overfyllt kjøleskap jeg har, men alle mine favoritter er tilstede. Hele opphyllen er dedikert til mine favoritter. Ja, jeg snakker selvfølgelig om meieriproduktene. Mager cottagecheese, orginal cottagecheese, skyr i ulike smaker, yoplait yogurt og mager kesam. Videre følger mine to favoritt pålegg, ost og makrell i tomat, som jeg spiser daglig på knekkebrød. Frukt og bær er et must, vanligvis har jeg enda mye mer frukt i kjøleskapet enn dette. Epler, pærer, sharon, bringebær, blåbær og kiwi er favorittene. Kyllingkjøttdeig, karbonadedeig, og egg er proteinfavoritter, i tilegg til laks og  kyllingfilet som finnes i fryseren. I nerdeste boksen er det grønnsaker, der er der søtpotet, vanlig potet, brokkoli, rødløk, salat, mais, avokado, agurk, tomater og gulrøtter. 

Diverse dressinger, ketchup, salsa og dolmio pastasaus har også fått plass i mitt kjøleskap. Disse fire går det mye av hos meg. Den nedeste hyllen kom ikke med desverre, men der kan jeg fortelle dere at det står pepsi max, solo super, styrk melk og et par energidrikker.  I skapene ellers har jeg selvfølgelig et lager av speltlomper, knekkebrød, et solid lager av ulike typer nøtter uten salt, og en hylle full av diverse krydderier. Jeg elsker spicy mat. 

Nå vil jeg gjerne høre hva du alltid har tilgjengelig i ditt kjøleskap, og kjøkkenskaper? 

 

Smiiiiil Maren


30 kommentarer
    1. Wow du har ett ryddig kjøleskap! Mye bedre enn hos meg! Akkurat nå bor jeg i portugal i 3 mnd, og her går det i gresk yoghurt naturell, ekstre lett melk, egg, brunost ( som er tatt med fra norge! ) kaviar ( som også er tatt med fra norge), MYYYYE havregrøt med banan og rosiner, lettsmør og hvitost, pluss masse paprika, agurk og tomat. Spiser faktisk mere frukt her nede enn i Norge, så det må jeg prøve å holde på når jeg kommer tilbake! Ellers prøves det med sunne middager!

    2. Mmmasse fristende og deilig mat 🙂 Du tar mange gode og sunne valg i hverdagen altså, det skal du ha! 🙂 I mitt kjøleskap står det alltid cottage cheese og kesam – det er to slagere som går igjen. Og laktoseredusert melk som er så himla godt i havregrynsgrøt. Frukt som pærer og epler er også tilstede! Men noe som er blitt “glemt” er skyr, det er jo sinnsykt digg blandet med cottage cheese, nøtter og bær som mellommåltid! Note to self å kjøpe neste gang på butikken :p Ønsker deg en superfin onsdagskveld, fine og inspirerende Maren! Hilsen fast og iherdig bloggleser 🙂

    3. hihi, øverste hylle i skapet ser ut som en blåkopi av min øverste hylle; yoplait, cottage cheese, kesam og akkurat de samme skyr-begrene (hamstret inn til 10kr på Rema 1000 :D)
      Jeg er like stor meieriproduktelsker som deg!

    4. Så gøy og inspirerende å lese 🙂 mine must haves i kjøleskapet er mager kesam, mager vanilje kesam, laktosereduert naturell yoghurt, styrk melk, massevis av forskjellig frukt og bær (min hverdagssnack – guilty pleasure). I skapet er havregryn noe jeg ikke klarer meg foruten, ever, uansett. Og akasiehonning, og nøtter av alle slag..mandler, valnøtter osv. Et lite tips: rensk og skjær opp forskellig frukt og bær, bland i litt naturell yoghurt og hakk nøtter og ha litt akasiehonning over. Rene skjære desserten! Nydelig 🙂 jeg elsker bloggen din! Min nummer one favourite 🙂

    5. Mmm.. ble sulten av å se på kjøleskapet ditt!! 🙂
      Her er det også mye skyr, mager kesam og yoplait.. desverre ikke CC, da jeg fremdeles sliter med å få det i meg.. hehe.. så jeg har tatt en pause fra forsøkene.. 😀
      De har tilbud på skyr på ica butikken hos meg.. kjøpte 5 idag, men må visst ned å hamstre litt flere i morgen. 🙂 De er knallgode, spesielt den med rips.. nam!
      Ha en fin kveld. Her er det straks klart for nattevakt..
      Klemmer fra Ida

    6. Hei:) jeg bare lurte; har du noen tips for å gå litt fort opp i vekt på en “sunn” måte? Jeg er ei jente som har slitt med å spise en stund, men har endelig greid å hamle opp med anoreksien psykisk….problemet er at jeg fortsatt er litt fysisk redusert, og får ikke lov å trene osv:( tenkte kanskje du som har så god greie på kropp & helse kunne hjelpe…

    7. Veldig artig at du viser hva du har i kjøleskapet, spesielt når det er så mye sunt og godt! 😀 Beundringsverdig ryddig, det må jeg si. Slik vil jeg og ha det 😉

    8. Anonym: Da ville jeg fokuser på energitett mat, det vil si matvarer som inneholder bra med energi uten å ha for mye volum. Feks: Nøtter, avkado, laks osv. Fokuser på gode råvarer, og pass på å få i deg alle makrinutrienter. Det vil si proteiner (kylling,kjøtt,egg,meieriprodukter) karbohydrater (grovt brød, havregryn, speltlomper, knekkebrød, poeteter, pasta, frukt og grønnsaker) og sunne fettsyrer ( laks, nøtter, ost, avokado, linser, oljer osv)
      Spis mat du liker, og forsøk å tilbered det på en fristende og delikat måte 🙂 Jeg vil anbefale deg å alltid ha en bar, en frukt og/eller litt nøtter i vesken.
      Lykke til, jeg har troa på deg 😀 God klem M

    9. Hei Søte Maren! Mitt og min samboers kjøleskap ser akkurat lik ut! Fullt av skyr og cottage cheese og proteinrik mat! I tillegg er det en del Celcius drikke der og tran :p ! Elsker bloggen din, lyser opp hverdagen enda litt mer 😀 klem

    10. Veldig likt mitt kjøleskap! Er storforbruker av cottage cheese og skyr. Disse to blandet med yoplait vanilje med varme bær og kanel på toppen, nam! 🙂 🙂

    11. kjøleskapet mitt er overfylt av mat X) ting jeg må ha er kjøtt, kesam, CC, avokatdo og masse grønnsaker og frukt x) og fisk i fryseren 😀 overlever ikke uten fisk i fryseren..

    12. Ok, du spurte 😉
      Pr nuh har jeg 1 glass rødbeter, flytende melange, en halv kartong egg, sennep (som jeg ikke liker en gang), hvitløksdressing og 1 pepsi max. Slik har kjøleskapet vært noen måneder. 🙂

    13. Hei! Det så godt ut 🙂 Lurer bare på en ting; Spiser du ikke pålegg som skinke, hamburgerrygg, roastbiff osv..? Evt. hvorfor?

    14. Mye godt her! 🙂 Ganske likt mitt kjøleskap!
      Men agurk og tomat bør ikke oppbevares i kjøleskap, da mister de næring og smak 🙂
      Riktig god helg <3

    15. Naturell yoghurt, og masse frukt og grønnsaker til juiceren er alltid på plass i kjøleskapet mitt 😀

    16. I kjøleskapet mitt har jeg løk, agurk, brokkoli, salat, avocado, kaviar, makrell i tomat, skinke, lett philadelfia ost, laksepålegg og endel annet! 🙂 spist opp alle meieriproduktene, som cottage cheesen og jogurtene uten sukker.
      Wanna say – digger bloggen din! Du er så blid og gjennomgående positiv gjennom alle innleggene dine. Er alltid koselig å lese den, og blir engasjert og inspirert til å trene å spise sunt! Du er et godt forbilde, og viser at du virkelig har passion 🙂 det handler ikke om kroppsfokus på samme måte. Skikkelig tommel opp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg