Supergreens

Produktene er sponset

Jeg fortalte dere for en stund siden at det skjer store ting hos Proteinfabrikken, vel nå skjer det enda mer. Nyhetene strømmer inn, og nå er supergreens fra fantastiske I am Pure kommet på lager. Jeg har brukt disse produktene tidligere og liker den utrolig godt. Jeg tok en green-shot på morgenen i en lang periode, og jeg følte meg så fresh og bra i den perioden. Om det skyldes supergreens vet jeg ikke, det eneste jeg vet er at jeg følte det gjorde noe bra for kroppen min. Nå er nye supergreens bestillt, og jeg er klar for å ta den gode rutinen med en greenshot på morgenen igjen. Jeg blander 1 ts spirulina med 1/2 glass eplejuice og litt vann. Man kan selvfølgelig ta den kun med vann også, men den smaker enda bedre med litt eplejuice i. Jeg anbefaler å bruke den sukkerfrie typen. 

Jeg startet med spirulina, og gikk over på chlorella etter noen uker. Dersom du aldri har brukt supergreens før, eller annen for for alger / supermat så anbefaler jeg at du begynner med 1/2 ts av spirulina, før du øker til 1 ts og senere går over på chlorella. Det handler om å tilvenne kroppen gradvis. Noen kan regagere litt i startet da alegene renser kroppen, og kan dermed føre til litt løs mage en kort periode. Dette kan fint unngås, hvis du tar det gradvis. 

Jeg bruker altså spirlunina og chlorella som shot. I smoothie derimot bruker jeg hvetegress. Jeg tilsetter enkelt og greit bare en liten scoop i blenderen. En enkel måte å få den i seg. den setter også enf risk og spenstig farge på smoothien. Jeg anbefaler en smoothie / juice variant med eple, pære, litt eplejuice ingefær og kanel sammen med hvetegresset. Det gir en herlig smak. Man skal ikke bruk sitrusfrukter sammen med supergreens, så hold deg til epler, pærer, bær og/eller andre frukt og grønnsaker. Det er et smart tips å tilsette litt kanel og ingefær som smaksforsterkere til smoothien. Chilli er også utrolig godt, men her er det enormt vikti å passe på mengden, ta halvparten av det du tror vil passe. *ler* Jeg snakker av erfaring, dette er sterkt!!

Influensaen er på vei sies det, og da er det kun en ting som gjelder ALMA. Denne inneholder så sterke C-vitaminer at man kun skal ta den 2-3 ganger pr uke, og ikke hver dag. Jeg har selv testet denne, og bank i bordet, jeg er ikke blitt syk, og det på tross av at hele avdelingen på jobb hoster, nyser og harker. Les mer om alle de spennende I am pure produktene hos Proteinfabrikken.

 

Smiiiil Maren

18 kommentarer
    1. Heisann! Jeg er en jente på 16 år som trener nesten hver dag og lurer på noe når det gjelder spising.
      De fleste dager har jeg et variert kosthold der jeg spiser med jevne mellomrom, men nå når jeg har ferie er det litt annerledes. Jeg har ikke skikkelige måltider, spiser flere måltider, småspiser og når jeg først begynner å spise så er det helt utrolig hva jeg får plass til. Som for eksempel i dag har jeg spist 6 pizzahorn, to porsjoner pastasalt, en skål med yoghurt, mandler og blåbær i løpet av 2 timer. Er dette farlig? Jeg kan liksom spise mer, og lurer på om det er sykelig overspising eller noe?

    2. pizzahornene var forresten grove, og jeg spiste en kyllingfilet også haha.. Er det bare fordi kroppen trenger påfyll eller? håper det.. Det skjer jo ikke ofte da, bare sånne feriedager der jeg ikke har noen ting å gjøre

    3. Jeg har leenge fundert på om jeg skal gå til innkjøp av disse. Men har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal bruke de og de faktisk fungerer. Men nå så tror jeg sannelig at jeg skal gjøre det. Må bare lære meg hvordan jeg skal bruke de :))

    4. Hvorfor skal man ikke kombinere sitrus og supergreens? Blander hvetegress i vann med sitron hver dag jeg:p

    5. Rita: fant det her nå! Det er visst slik at sitrus kan hemme næringsopptaket. Leste det på super-nature.no, og fikk samme beskjed når jeg var innom dem i butikken. Skriv gjerne en mail til dem å be om en dypere forklaring 🙂

    6. #SUNNGLEDE: Prøv dem ut og se om det er noe for deg. Men husk å test over tid for å se om du føler effekt. Man merker ikke noe etter et par dager liksom. Jeg liker best å ta en shot, eller i smoothie, du må prøve deg frem å se hva du liker 🙂

    7. Er det stor forskjell på spirulina og hvetegress? Kan man bruke spirulina også i smoothie? 🙂 Og når du skriver eplejuice uten sukker, mener du da vanlig eplejuice fra f.eks Tine som ikke er fra konsentrat og ikke tilsatt sukker? 🙂

    8. AMLA, ikke ALMA 😉 Jeg bruker pulveret selv, blander det med spirulina nå om dagen for en god boost for å styrke immunforsvaret.

    9. Jeg tar spirulina hver dag med litt eplejuice og lurer på; er det bare meg som hiver det ned så fort som mulig og samtidig prøver å unngå å brekke meg? 😛 Smaker hest og gamle poteter, usj!! Men er verdt det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg