Kyllingsalat ala Maren

I dag vil jeg tipse dere om min favorittsalat. Denne lager jeg flere ganger i uken, og jeg elsker smakskombinasjonene i denne herligheten. I Marens kyllinsalat finner du grønn crispsalat, agurk, mais, fetaost ,rødløk, sopp, kylling, og diverse spennende krydder. Jeg steker først kyllingen med masse spennende krydderier. Favoritten er indiskinspirerte krydder som tandori kyllingkrydder. Dette kjøpes på vanlig matbutikk. Jeg har også litt salt, cumin og hvitløkskrydder på. Så legger jeg kyllingen tilsidem og steker sopp og løk sammen, mens dette står å surrer i stekepannene kutter jeg opp salat, agurk, og danderer dette som en seng på en tallerken sammen med litt mais og fetaost. Så legger jeg den stekte miksen av sopp og løk over, og topper det hele med kyllingen. En super enkel salat, som smaker helt fantastisk. 

Jeg håper denne retten kan være til inspirasjon til en spennende lunsj eller en god middag. Jeg abfaler å ha et par grove rugbrødskiver til, eller et par speltlomper. Jeg hadde sistnevnte, og lagde noen små kyllingwraps av dem. Et lite tips er å smøre brødskivene med litt pesto, det gir en nydelig smak. Hvitløksbaguetter er også kjempe godt å ha til slike salater. Jeg spiser ikke spesielt mye hvitt brød i hverdagen, men i helgene tar jeg gjerne en hvitløksbaguette eller to til salaten min. 

 

Smiiiiiil Maren

7 kommentarer
    1. Hei! 🙂
      jeg lurte bare på hvordan den nye casall tightsen er i størrelsen ? 🙂 bruker som vanlig xs i tightser, så hvilken størrelse burde jeg velge ? hoho!
      Du er helt fantastisk, tusentakk for all inspirasjon du gir!

    2. Denne så nydelig ut!! Får prøve den med litt endringer i ingredienser, har slitt med spiseforstyrrelser i to år og begynner å komme meg litt men er enda noen ting feks mais og mye krydder jeg er redd for og ikke klarer å spise. Tusen takk for at du deler treningsGLEDE og ikke minst matglede! Har på et vis funnet tilbake til matlyst igjen jeg og gjennom måten du viser mat og kosthold på! Du er fantastisk! Håper du får en fantastisk fredag og helg! Stor klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg