Sunn mandagslunsj

Jeg har i skrivende stund lunsjpause fra lesingen, og benytter muligheten til å dele dagens lunsj med dere. Jeg hadde ferdig stekt kylling i kjøleskapet, og ferdig oppkuttet salat fra i går. Det eneste jeg trengte å gjøre i dag morges før jeg løp avgårde var å slengealt i en boks og ta med meg noen lomper. Tidenes enkleste lunsj! Det er litt smart å bruke søndagen til å steke opp kylling, og ha ferdig i bokser. Da blir det så mye enklere å spise sunt i en hektisk hverdag. På universitetet er det tilgjengelig micro i kantina, og dermed fikk jeg varmet kyllingen. Det er så deilig med et varmt måltid midt på dagen. De fleste skolekantiner eller arbeidsplasser har micro eller ovn, så utnytt det! Dressingen er Honey dijon Walden farms fra Iherb. Krydderet på kyllingen varierer jeg stadig, denne gangen ble det Kyllingkrydder Tandoori. 

Nå skal jeg nyte siste del av lunsjen, før nesa må ned i bøkene igjen. Kun fire dager igjen nå, så det er bare å holde fokus og jobbe på! Fredag blir en magisk dag, da er det først eksamen og like etterpå skal jeg ned for overtagelse av den nye leiligheten. Kjære vene som jeg gleder meg. Interiørplanleggingen er i full gang, og jeg skal innrømme at det er ikke så fryktelig lett å holde fokus på medikamentregningen når det finnes så mye spennende interiør å titte på. 

Jeg håper dere har hatt en fin start på denne mandagen, husk at en dag kan aldri bli kjipere enn du tillater den å bli. Jeg synes mandager har et ufortjent dårlig rykte, hva er egentlig så galt med mandager da? Opp med hodet og frem med smilet. lag deg en skikkelig helgemiddag i dag, og gjør mandagen litt ekstra hyggelig. Hvem har sagt at taco, sushi og slike deiligheter kun er forbeholdt helgen? 

 

Smiiiiil Maren


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg