Sniktrening

I dag har jeg rett og slett sniktrent! jeg følger en firesplitt nå, som betyr at jeg deler styrketreningen min i fire treningsøkter, fordelt på fire ulike dager. Jeg har egentlig mandag, tirsdag, torsdag og fredag som styrkedager, det betyr at i dag skulle være treningfri. Dagens forelesninger varte i hele 6 timer, og da var jeg så fryktelig lei av å sitte stille at jeg bare måtte bevege meg litt. Jeg valgte derfor å flytte torsdagsøkten frem en dag, og heller ta fri i morgen. Torsdag betyr rygg – min favoritt! Økten avsluttes med en runde knebøy – noe jeg ikke liker fullt så godt! Jeg ladet opp til økten med 20 minutter i solarium, varmt og god i kroppen dro jeg på trening og kjørte følgende øvelser:

  • Nedtrekk bredt grep
  • Sittende roing
  • Nedtrekk smalt grep
  • Facepull 
  • Dype knebøy

 

En relativt kort, men god økt. Jeg møtte skjønne Nathalie på Solsiden, og vi kjørte første del av økten sammen. Det er så herlig å ha en treningspartner, og jeg kjenner at jeg faktisk savner å trene sammen med noen. Jeg trener som regel alltid alene, og har igrunn alltid likt det best, men jeg kjente i dag at det er utrolig motiverende å ha en å trene sammen med.

Nå står middag for tur og i dag er det laks på menyen. Jeg har ovnsbakt laksen, dampet grønnsakene og laget en enkel grønn salat til. Etter bildet ble tatt la jeg også til en god dæsj med Walden farms honey dijon dressing, og fire speltlomper. Denne middagen er den perfekte sammensetning av næringstoffer. Sunt fett og proteiner fra fisken, karbohydrater fra speltlompene/grønnsakene og vitaminer/mineraler fra grønnsaker og salaten.

Hva hadde du til middag i dag?

 

Smiiiil Maren 


8 kommentarer

Siste innlegg