Vippefiks og legday

I dag ble det litt endring i planene, jeg planla å dra rett fra forelesning og ned på trening, men slik ble det ikke. Jeg var så trøtt og frysen at det fristet overhode ikke å trene, jeg følte jeg lå langt på minus siden i energinivå. Dette på tross av solid inntak av næringsrik mat og en dobbel espresso. På vei ned til sentrum fikk jeg en strålende ide, jeg slo nummeret til NIMUE HUD og 10 minutter senere lå jeg i den store dielige hudpleie sengen på Nimue, mens skjønne Hanne dullet i vei med meg. Vi fikk skravlet og oppdatert hverandre på siste nytt i akkurat fem minutter før denne frøkna sluknet. Jeg sov som en stein i 45 minutter, og våknet opp til helt nytt sett av perfekte vipper. Jeg fortalte Hanne at jeg føler meg litt ufresh og grå for tiden, og derfor hadde hun satt på 1 mm lenger vipper enn jeg vanligvis bruker, noe som virkelig åpnet øynene opp og gav et mye mer våkent og åpent blikk. Etterpå både vokset og farget hun brynene mine. Nå føler jeg meg så mye bedre.

Etter dem 45 minutter lange powernap´en hos Nimue Hud og enda en kruttsterk kaffe var jeg klar for å gi benøkten enda et forsøk. Akkurat i det jeg skulle til å dra tikket det inn en sms fra min storebror om at han var på vei til gymmet – perfekt timing! Det er så mye enklere å komme seg på trening når man har noen kjente der. Vi trente ikke sammen, men bare det å ha han der hjalp mye på motivasjonen. I dag var det som sagt ben på planen, med hovedfokus på rumpe. Kjære vene for en brutal økt!!! 

I dag var det disse øvelsene som fikk bena mine til å skjelve som aspeløv: 

  • Hipthrust
  • Strake markløft
  • Bulgarsk utfall
  • Cable quats
  • Lårcurl

 

Det var en helt vill økt, og det finne faktisk ikke noe bedre i hele verden enn den følelsen du får av en god bentrening. Nå er jeg i full gang med middagen, wok med kylling. Jeg har vanligvis 3-4 spellomper til, som jeg fyller med kylling og wokgrønnsakene. På den måten blir det en slags kyllingwrap. I dag har jeg lagt på 2 ekstra lomper + en fruktsalat med masse banan til forett, og samme til dessert. Denne kroppen trenger påfyll etter en slik treningsøkt. 

Hva står på din middagsmeny i dag?

 

Smiiiiil Maren


12 kommentarer
    1. du er virkelig en solstråle Maren! Jeg blir så glad, imponert og inspirert av deg!
      Kjøpte forresten Casall treningsklær forleden dag, 100% inspirert av deg! du gjør en knallbra jobb:) stå på og ha en super kveld 😀 klem:)

    2. Åh, du er så nydelig! Blir så glad av ditt strålende vesen! Du er en stor inspirasjonskilde for meg, hvis jeg er litt umotivert en dag så er det bare å klikke seg inn her eller på instagram, så snur det på et blunk :-))

    3. Blir så utrolig glad av bloggen din! Det er herlig å komme inn her å bare føle energien i ordene og bildene! Digger deg 😀

    4. I dag spiste jeg Tikka Masala med salat <3 Fantastisk! Og til dessert ble jeg inspirert av... ja gjett? Deg! Har spist bananer i lompe med sjokoladekrem flere ganger, og liker det bedre for hver gang 🙂 Forslag til navn på desserten: Bananer i pyjamas 😀

    5. Du er så utrolig inspirerende! Jeg lurte også bare på om du har noen gode tips til hvordan man kan gå litt opp i vekt på en sunn måte og helst uten gainer? 🙂 Hadde blitt kjempeglad for svar 😀

    6. Oda: Da vil jeg anbefale deg å spise sunt, men forsøke å benytte deg at energitette matvarer. Altså matvarer som inneholder mye energi uten at de er så store i volum/størrelse. Feks mye nøtter og avokado. Her får du i deg sunne fettsyrer og bra med kalorier. Unngå de magre alternativene og lett produkter. Selv om du ønsker å opp i vekt så anbefaler jeg deg ikke å spise usunn mat. Hold deg til sunn kvalitetsmat og forsøk å øk mengdene. Benytt deg gjerne av en proteinshake som mellommåltid, gjerne med en banan til som snacks. Fokuser på styrketrening, og ro litt ned på kondisjonstreningen for en periode. Lykke til 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg