Delay

jeg har tydeligvis valgt feil dag å reise på, først er flyet fra Kristiansand til Oslo forsinket, og når jeg endelig kom meg til Oslo, så er jammen flyet videre til Trondheim også forsinket. Så her sitter jeg på Gardermoen å venter på at klokken skal bli 21.05. Heldigvis har jeg vesken full av balder, og godsaker så jeg lider ingen nød. Frukt, skyr, og nøtter går ned på høykant. Samtdig så får jeg jo mulighet til å oppdatere dere, så i grunn skal jeg overhode ikke klage på situasjonen. Kamera ble glemt igjen hjemme før dagens økt, og dermed får dere unnskylde mobilkvaliteten denne gangen. 


Jeg fikk unna tingene jeg hadde på planen i dag i en superfart, og dermed ble det akkurat tid til å presse inn en styrkeøkt før avreise. Økten min i dag bestod av en herlig miks mellom skuldre, rumpe og ben. Skuldre er en hovedprioritet hos meg og jeg liker så godt å trene skuldre. Ben er fremdeles ingen favoritt, men i dag løsnet det virkelig på Hip-thrusten og da blir det plutselig fantastisk gøy å trene ben. Hehe. Løsningen for meg er å redusere vektene og heller fokusere på kontakt med rumpa, dypt ned, og skvise i toppposisjon, virkelig kjenne at det brenner i muskulaturen. Fantastisk!

Øvelsene i dag var følgende:

  • Skulderpress 
  • Sidehev
  • Hip-thrust 
  • Step up 
  • Strake markløft

 

En herlig økt, som var akkurat passe lang slik at jeg hadde god energi gjennom hele økten. Det er derfor jeg ikke liker lange styrkeøkter, de siste øvelsene er på en måte ikke noe vits, energien er borte, trykket i kroppen er borte og jeg tenker igrunn bare på at jeg vil hjem. Tommel opp for kortere, intensive, og effektive styrkeøkter. 

Er det flere som har trent i dag? 

 

Smiiiil Maren

12 kommentarer
    1. Jepp! Idag testet jeg maxpuls sammen med PT. Skikkelig blodsmak i munnen etterpå..leeeenge etterpå. Var sikker på at jeg blødde på ordentlig ;-D Trente splitset på hele kroppen etterpå, så jeg var mildst sagt f.e.r.d.i.g eterpå 🙂 Deilig å starte helgen slik.. spesielt siden jeg skal på reise imorgen med kjæresten! Han har bestilt hotell med treningsrom, thank god..hihi ;-D
      For en veltrent og fin mage du har..MY dream! Må jobbe litt ekstra etter to svangerskap.. men jeg skal komme der snart! Håper jeg!
      Ha en fiiiin helg!
      Klemmer fra Ida

    2. Helt enig med deg angående lengde på styrkeøkt, blir så mye mer motiverende å ta det kort og intensivt enn å dra det ut:-)

    3. Wow, for noen magemuskler. Ble ordentlig misunnelig – og inspirert akkurat nå! Skal hoppe i treningsklærne i morgen straks jeg våkner 🙂

    4. Du er virkelig motiverende Maren. Tak for alt du deler:) Selv hadde jeg en økt med hip-thrust, noe på legger, nedtrekk, knebøy og biceps med sånn bølgete stang-hva heter det? Er så glad for å være tilbake for fullt på trening igjen. Jeg elsker det! Siste halvår ble litt amputert for meg med sykdom og dødsfall i nær familie samtidig med et ekstremt tungt semester på skolen. Nå derimot har jeg en enorm glede for treningen igjen, og kjenner det er GODT å prioritere seg selv. Og da er det jo veldig gøy å lese bloggen din med tips for å få litt variasjon både i matveien og trening! Nyt helgen i Trondheim!

    5. Hvor har du kjøpt tightsen, og hvordan er den i bruk? Å vet du av noen gode sports-bher? 🙂
      Du er så flott 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg