Trondheim

I dag ringte klokken 05.00, det er akkurat tre timer for tidlig spør du meg. I dag har jeg så mye på kalenderen at det rett og slett måtte bli sånn. I dag reiser jeg nemlig til Trondheim i helgen for å besøke en venninne. Jeg har aldri vær ti Trondheim, og gleder meg så til å se byen. Jeg la ut et bilde på instagram, og da kom det flere kommentarer på at jeg måtte kle meg godt, for det var visst virkelig surt og kaldt der oppe. Jeg har som sagt aldri vært i Tr.heim før, og tar derfor gladelig i mot tips fra dere. Kanskje noen av dere derfra?

Fortell meg kjære lesere hva er bra med Trondheim? Hva bør man se, gjøre, oppleve? Koselige cafeer, butikker, og turomtåder er jeg veldig interresert i da jeg har noen timer å slå ihjel på lørdagen når min skjønne venninne må på jobb. 

Nå skal jeg komme meg fra univeristetet og ned til sentrum hvor jeg har tidenes to-do liste før jeg reiser ut til flyplassen, flyr til oslo, for så å fly videre til tr.heim. Aller helst skulle jeg hatt inn en styrkeøkt også før jeg drar, men da må jeg operere med lynest hastighet og være super effektiv. Med andre ord må jeg legge bort Mac´en og komme meg avgårde. Vi blogges fra Trondheim 🙂

 

Smiiiiiil Maren

26 kommentarer
    1. Jeg bor i Trondheim, så har mase gode tips 😀
      du MÅÅÅ bare på cafe’en mormors stue å spise studentpastaen deres, det er den beste i hele verden, google adresse osv! om ikke veninna di vet hvor det er, det er i midtbyen! 🙂
      Du bør besøke senteret city syd på tiller, alle butikkene jeg trenger er der hvertfall, eller trondheim torg :p
      og ja, det er ganske kjørlig her nå, men ikke noe særlig snø, men kald vind og sånn, ha alltid skjerf, lue og votter i veska! haha, kos deg masse i den fine byen vår 🙂

    2. Så gøy med Trondheimstur! Været er knallfint idag og temperaturen er ikke såå ille. Anbefaler deg å spise på en restaurant som heter Graffi og ellers besøke Bymarken om du vil på tur 🙂

    3. Det er cloudbusting (lightsticksparty) på Blæst i helgen, de festene er veldig gøy. Det er på solsiden greit å sette seg på typ Renaa eller Søstrene først og gå bort på blæst etterpå, koselige plasser 🙂 Siden venninnen din bor her så har hun sikkert stålkontroll, men de eri alle fall veldig flinke på mat og har flust av restauranter og kafeer som er verdt å dra innom 🙂 Koselig i gamlebyen på “den gode nabo”, med over 200 ølsorter, de brygger en del selv. Det er ikke noe syre-uteplass. Rett ovenfor er Kristiansten Festning, men der er det morsomst å dra om sommeren muligens. Rockheim er et råkult og annerledes musikkmuseum, anbefales varmt. Nidarosdommen er verdt å se, nydelig 🙂 Trondheim er en super-by, norges nest største, men føles fort liten og veldig koselig 🙂 Kos deg masse

    4. har bodd der i 10 år og elsker byen! Bakklandet er definitivt et must. Mange koselige og spesielle butikker og cafeer. Ta en tur på Skydstationen, de har en legendarisk fiskesuppe og bacalao. Og så Solsiden som ligger like ved. Cafe Løkka som ligger i verftsgata mellom bakklandet og Solsiden er min stamcafe. 50-talls inspirert og kjempegode milkshakes. Vil du shoppe anbefaler jeg Sirkus shopping. Gigantisk kjøpesenter 🙂 seneteret på Tiller som du har fått tips om her anbefaler ikke jeg. Kjedelige butikker og ganske lite. Vitensenteret er alltid morsomt også. God tur!

    5. Anbefaler deg en rusletur gjennom Bakklandet, er så koselig stemning der. Sabor har forresten veldig god mat også. Om du skal løpe deg en tur, ta en runde rundt nidelva i solnedgang! På Solsiden har de mange koselige resturanter med deilig mat, anbefaler Una, San Sebastian og Graffi.
      Kos deg masse i Bartebyen! 🙂

    6. Har bodd i Trondheim hele livet, og slenger meg med de som anbefaler Solsiden og Bakklandet for gode cafeer. Hvis du vil gå tur kan du enten holde deg i Midtbyen og spasere langs elvepromenaden, ellers tar buss nr 18 deg til Theisendammen og Bymarka. Skal du ut og spise middag er Bryggen Asian Cooking en favoritt hos meg. Nydelig sushi og asiatiskinspirert mat. God tur!

    7. Solsiden og Bakklandet som flere har nevnt. Dormedar kaffebar for fantastisk kaffe, en søt chilli er alltid et must for meg på vinteren.

    8. Anbefaler på det sterkeste å dra innom Dromedar kaffebar og kjøpe sweet chilli ❤️ Bedre kaffe finnes ikke;) og ta en løpetur langs nidelven:) ellers må du ha en fantastisk tur,Trondheim er vakker ❤️

    9. Trondheim er en kjempeby, så gled deg til denne helga:) Du må kle deg godt, for her er litt surt om dagene! Ser flere anbefaler en tur til Bakklandet, og det er jeg helt enig i! Mange koselige hus og cafeer. Om du vil på tur kan du hoppe på 9´er-bussen opp mot Dragvoll, og gå tur i Estenstadmarka:) Det er en utrolig fin turplass hvor jeg farter mye selv! Kos deg i Trondheim fine deg 🙂

    10. Skal du ha en sunn, morsom og litt annerledes lunsj eller middag så anbefales “Persilleriet”, ligger rett ved teateret og har fokus på vegetarisk, økologisk og kortreist mat. http://www.persilleriet.no/ Best er take out da det er en ganske liten plass å sitte på, men kan anbefales på det varmeste. Ellers er Nidarosdomen fantastisk skue med en spennende historie og Bakklandet med cafeen Choco Boco. Verdens beste kakao. Spør du meg:) God tur!

    11. Jeg bor i Trondheim! 😀 syntes det en mange koselige kaffeer som ikke ligger på kjøpesentre og slikt. Og hvis du vil se et fint men lite og litt rolig senter så syntes jeg mercur er et koselig lite senter med kule butikker 🙂

    12. Hei.
      Har bodd i Trheim hele livet. Anbefaler ikke å dra på City Syd, det er jo langt utenfor sentrum. Mye hyggeligere å gå rundt i midtbyen.
      God kaffe: Dromedar, Kaffebrenneriet
      God kakao og smoothie: Choco Boco
      God pizza: Peppes Pizza, Tulla Fischer
      God kake/muffins o.l: Fairytale Cupcakes, Jordbærpikende
      God mat & kunst på veggen: Ni Muser og Antikvariatet
      God middag: Graffi (anbefaler å gå til solsiden å spise midddag der)
      Hyggelige steder å ta en kaffe er på bakklandet, anbefales også å se domkirka når du først er her, den er veldig fin. Den er 2 minutter unna skolen min, og jeg blir like facinert over hvor fin den er hver dag.
      Om du vil gå på tur er Ladestien et godt valg, den er helt mot sjøen litt unna byen. Festningen bør også sees. Du kan også gå ned mot marinen og gå eller jogge langs Nidelven.
      Hvis du vil på kino kan du velge Prinsen Kinosenter i prinsens gt eller Nova Kinosenter.
      Ser du etter en morsom vintage-butikk kan du dra til Tante Isabel, de har 2 for 1 på alt nå ut januar. Håper du får det fint her. Er sykt kaldt, er ikke mange minusgrader, men det er kaldt vind….

    13. Trondheim er en fin by! Anbefaler deg, som flere andre har gjort, å ta turen innom Dromedar Kaffebar på Bakklandet. Der er det utrolig koselig og de har veldig god kaffe! 🙂
      Håper du koser deg i Bartebyen! 😀

    14. Skydsstasjonen på Baklandet må du besøke, den har blitt kåret til nordens koseligste kafé av BBC 🙂 Her er det like koselig å drikke kaffe, og ta et glass vin på kvelden. Jeg anbefaler vin på kvelden, for de har kun svart kaffe. Som så mange andre, anbefaler jeg å jogge langs Nidelven. Du kan kombinere det med å jogge bakken opp mot bymarka, da får du en fin utsikt over byen.
      Jeg anbefaler ikke å dra på kjøpesentrene, hvertfall ikke Tiller eller City Syd. Det er unødig langt å dra for BikBok og H&M. Ta heller en tur i Nordre, der finnes Zara, Retro og Weekday. Og Høier tror jeg har åpnet stor ny butikk mellom Torget og Nordre 🙂

    15. Anbefaler deg å rusle gjennom Baklandet, det er bare så koslig! Både Solsiden og Baklandet har mange koslige cafer. Skal du shoppe, er midtbyen absolutt best! Her har du fantastiske butikker som Zara, Høyer, Retro, Suuz, Carma, Companys osv 🙂 Skal du trene/ gå tur er det veldig fint rundt Nidelva, samt at det er sentrums nært! ladestien er også veldig fin! Gled deg, Trondheim er en veldig fin by! 🙂

    16. Jeg er fra Trondheim , så koselig at du tar en tur til denne byen 🙂 Er fryktelig kaldt for tiden nå ja, så kle deg godt! Sur vind og slikt :/
      Jeg ville tatt turen til Granåsen, der hvor hoppbakkene ligger og det er et fantastisk tur område 🙂 En tur i Skybaren på vårt nye hotell ved pirbadet 🙂 Shopping så er det beste å dra til sentrum, er sjeldent der selv men der har du alle butikkene på en plass og det er mange hyggelig cafeer osv 🙂 Senteret City Syd er helt ok, men savner butikker som Gina Tricot, Zara, B-young der. Dette finner du ganske sentralt i sentrum 🙂 Håper du får en fantastisk helg i Trondheim! Og vi får håpe du tar med deg noe fint vær slik at vinden og kulden forsvinner 🙂
      Det skal også være idrettsfestival i Trondheim Spektrum i helgen, der flere bedrifter møtes for å spille fotball, volleyball, innebandy, kanonball og håndball, jeg skal selv delta 😀 Den avsluttes imorgen, for på kvelden skal det være fest 🙂
      Smiiiiiil!

    17. Thomas Angelsgate må du gå i, her er det fine klesbutikker som Cosmo, Bogart og Suuz (har jobba for de så blir litt reklame hehe..), en litt større Retro enn i Kristiansand, Weekday, Shine, en koselig cafe som heter Cupcakes osv. Og så MÅ du se på Nidarosdomen. Kjæresten min er sørlending og han fikk hakeslepp første gang. Og så har vi jo ZARA i Trondheim. Kos dæ myttji!

    18. Jeg var der forrige helg, og det var FREEZING!!! Ikke hør på hva trønderne sier – de er vant til kulden! Vi som er sørfra må på med ulla 😉
      GOD TUR!!

    19. Kom innom SCENT på sirkus shopping, masse økologiske hudpleie,sminke og kroppsproukter! Det er det store nye senteret som er ti min før du kommer inn til sentrum fra værnes :)!

    20. Anbefaler deg å ta turen til Ladestien som er perfekt hvis du har lyst på en løpetur! Eller så er det fint med en tur opp til Geitfjellet i Bymarka- passe langt med en passe grei utsikt 😉 Bakklandet er verdt et besøk. Midtbyen har mye bra shopping og Solsiden er bra på mat! Kos dæ 🙂

    21. Slenger meg på mange av de andre her, men det er da du ser hva det er flere anbefaler 😉 For en trimtur kan jeg også anbefale en joggetur rundt/langs Nidelven eller ta turen til Ladestien(sistnevnte er det fineste alternativet, men litt utenfor sentrum). For shopping er det helt greit å være i midtbyen/sentrum, men for et senter er Sirkus Shopping å anbefale 🙂 For resturanter og cafeer anbefaler også jeg Solsiden og en tur på Bakklandet må til 🙂 Nidarosdomen er et must for alle som besøker Trondheim!

    22. Jeg fant tilfeldigvis bloggen din, og må si jeg elsket den med en gang! Du er en fantastisk stor inspirasjon. Jeg begynte å trene på 3T for noen måneder siden og stortrives med det. Er slank og har en ganske atletisk kropp fra før, og har så vidt begynt å få resultater av treningen også. Jeg føler at jeg er en nybegynner som bare har hevet meg uti treningen, vet liksom ikke helt hva jeg driver med. Trenger 4×4 intervaller 3-4 ganger i uken + styrke. Benkpress, knebøy, chinups og sånne øvelser. Har ikke helt fått inn teknikken på mørkløft enda, men det kommer seg.
      Jeg ønsker å bygge muskler, samtidig som jeg vil ha synlige mageruter. Det er faktisk grunnen til at jeg startet å trene, fordi jeg har så lyst på markert mage. Men jeg har litt fett nederst på magen som skjuler musklene. Vil dette forsvinne ved tung styrketrening eller skal jeg fortsette å kombinere styrke og intervaller?
      Jeg bor forresten i Trondheim og kan tipse om butikkene i sentrum, og kanskje ladestien hvis du liker å gå på tur 🙂

    23. Jeg signere de andre! Du må ta en rusletur igjennom bakklandet. Nydelig atmosfære 🙂
      Shoppingsenteret jeg anbefaler et også Sirkus Shopping. Gigantisk kjøpesenter, med 100 butikker. Solsiden er også å anbefale.
      Du må også dra til Tyholt-tårnet!! Da har du konge utsikt over hele Trondheim 🙂 Øverst i tårnet er det en Egon-restaurant, og tårnet beveger på seg (går rundt, etter 60 min har det gått helt i rundt).
      Anbefaler også å dra til Rica Nidelven en morgen for å spise frokost, de er kjent for sin deilige frokost der!

    24. ÅÅÅÅh, du var i Trondheim 🙂 Hjemmet mitt. Skulle ønske jeg var hjemme og kunne hilst på deg. Og gudda meg, nå må jeg bare si, holy crap for en form du har kvinnemennske 😀 😀 hihihihi, you go girl!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg