Fredag

Jeg elsker fredager, og denne fredagen er intet unntak. Uken har flydd avsted, men likevel er det aldri feil med helg. Jeg innvier denne helgen med liten økt på Solsiden. Jeg sitter faktisk på solsiden og nipper til min faste pre-workout i skrivende stund.

I dag er det ben som står på planen. Det er tre dager siden min bror og meg hadde knebøy-fest her på solsiden, og den økta sitter fremdeles godt i beina. Jeg har derfor brukt nesten 40 minutter på å rulle bena og setemuskulaturen. Triggerpunkt og egenmasasje gjør underverker for bena mine, og det føles så mye bedre nå som jeg har brukt litt ekstra tid på det. Det er ikek fryktelig spennende eller morsomt å ligge der med foamrolleren, det er desverre derfor mange som dropper det. Jeg anbefaler dere på det sterkeste å fokusere på dynamisk oppvarming, løse opp triggerpunkt og rulle på foamroller – du vil få igjen for det ved mindr skaderisiko, økt bevegelighet og dermed en mye mer effektiv treningsøkt, hvor du faktisk få kontakt med den muskulaturen du ønsker å trene i den aktuelle øvelsen. 

Nå skal jeg slurpe i meg siste dråpene av shaken min, rulle litt til og gjøre meg klar for første sett med knebøy. *grugleder meg*. Jeg ser for meg at dagens økt blir knebøy, strake markløft, bulgarsk utfall og lårcurl. Jeg burde nok absolutt ha med en liten hiptrust også inni der, men det er virkelig en hat-øvelse som jeg så alt for ofte lurer meg unna. Hehe. 

Skal dere trene i dag? 

 

Smiiiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. Jeg har utrolig lyst å prøve meg på foamrulleren på Elixia! Men er bare så usikker på nettopp hvordan den skal brukes.. Tips?

    2. skal ikke trene nei, men det er kun fordi det nettopp skjedde et dødsfall nær meg så orker ikke tenke på trening nå. Håper du får en fin fredag!

    3. Hip thrust er virkelig hat, derfor kjører jeg den relativt sjelden, men jeg tok den i går, med 70 kg. Fytti… Så vondt. Men den gjør så godt for det ^^

    4. Ah, skulle sikkert hatt en slik en ja 😛 hehe
      Kjørte selv føtter idag, første økt på et halvt år med litt normale øvelser etter laaang skadetid 🙂 Og det var digg!
      Ha en fin helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg