SQUAT

Jeg har jo helt glemt å fortelle dere om gårsdagens lille treningsglede. Jeg var på vei hjem fra frisøren da det poppet inn en sms fra min storebror om jeg var klar for en treningsøkt. I utgangspunktet var jeg ikke klar en plass, jeg hadde akkurat vært to deilige timer på A-salong, fått farget håret. fått kur og deilig massasje. Jeg var så avslappet og sløv i formen at trening var i grunn det siste jeg kunne tenke meg. Det er ikke hver dag min storebror spør meg om trening, og de gangene det har skjedd at vi har trent sammen har det alltid blitt super bra, så jeg tok meg selv i nakken og svarte at jeg ble med på en økt. Lite visste jeg at dette skulle bli økten hvor jeg gjorde en av mine beste knebøy noen sinne. 

En ting var at jeg ikke var helt klar for trening, en annen var at jeg overhode ikke var klar for å trene ben. (Dere vet hvordan jeg føler det ift bentrening) Men nå var det altså ben han hadde på planen, og jeg trener jo bena mine så sjeldent at det er en tragedie, så da var det bare å følge med. Vi startet økten med knebbøy. Jeg bygde den opp fra 40 til 50 til 60 kg som ble mitt toppsett. Jeg holdt 8 repetisjoner hele veien. Tilsammen ble dette 5 sett. Når vi da var ferdig så følte jeg meg så bra i kroppen at jeg fikk en liten ide, jeg ville prøve meg på 70 kg. Etter 5 tunge sett i knebøy og en litt sliten dag lå ikke akkurat forholdene tilrette for ny pers, men jammen overrasket jeg meg selv. Denne frøkna satte 4 solide repetisjoner med godkjent dybde på 70kg – all by my self!!! 

Dette var altså gårsdagen, og jeg våknet opp med ubrukelige ben i dag. Jeg så støl, og har så latterlig treningsverk. Økten i dag ble derfor 20 minutter moderat gange på mølla, og 10 intervaller hvor jeg løper i 30 sekunder og hopper av møllen i 30 sekunder. Jeg satt farten ned fra normalt 17 km/t, til 14 km/t, og ingen motbakke. Dette for å unngå noe opphopining av syre, og heller bare få i gang en god blodgjennomstrømning. Dette tok tilsammen 30 minutter, og det ble dagens økt. Ferdig snakka! 

Nå ligger jeg langflat i senga, med mac´en på fanget og Suits på skjermen. Her skal jeg ligge resten av kvelden, og pleie mine såre ben. Jeg klager overhode ikke, ingenting er bedre enn den gode følelsen av treningsvært. Jeg er bare veldig glad at jeg slipper å bruke bena mine noe mer i dag. *ler*. 

 

Smiiiiil Maren

 

 

17 kommentarer
    1. Lurer på ang det med løping/gåing dagen etter tunge knebøy. Har alltid tenkt at det kan kræsje med målet om å bli sterkere og at man bare bør la bena hvile, men det er altså sånn at det kan være lurt å gjøre noen form for bevegelse? Eller?:)
      En annen ting jeg lurer på er om du har baren lavt eller høy å ryggen når du makser, og om du går 90grader ned eller ass-to-grass?

    2. Ana: Jeg følte meg “stinn” og støl i muskulaturen, så for meg føltes det godt og rett å gå litt. Jeg løp kun i 5 min totalt, så det var ikke akkurat lange løpeturen. Hehe .
      Vanligvis kjører jeg ass to gras, men når jeg makset med 70 var det ned til like under 90 grader 🙂

    3. Linda Marie Stuhaug – lidenskap for sunn mat og trening: Jeg må bare få sagt at jeg blir så vanvittig glad av dine kommentarer:) Takk for at du er innom bloggen, jeg setter pris på deg 😀

    4. Så herlig Maren, gratulerer med ny pers på 70kg! 😀 Liker selv godt den intervallen med 30sek på og 30sek av 🙂
      Ble hjemmetrening idag på meg, fyrte opp youtube på tv’en og fikk tatt noen dansevideoer, kjempe gøy! 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld 😀 Smiiiiiil!

    5. Jeg bli så glad vær eneste gang du poster ett nytt innlegg, og dette var ingen unntak!<3 Du er så flink, glad og positiv på bloggen, og det er veldig inspirerende og motiverende! <3

    6. Gratulerer Maren !! 🙂 Så spennende å givende å følge deg! Gleder meg allerede til neste innlegg 🙂 Ha en fin kveld videre.

    7. Hei! Dette spørsmålet har ikke noe med innlegget å gjøre, men jeg har sett her på bloggen og på instagram at du er glad i dadler! Jeg elsker også dadler. Vet at de inneholder en del “sukker”, så jeg lurte på om du har noen grense for deg selv med hvor mange, hvor ofte osv du spiser det? Eller tenker du at det er naturlig og greit å spise så ofte man vil? Hadde satt Stor pris på svar!:)

    8. Hanne Sofie: Dette har jeg svart på under daddel-bildet på instagram 🙂 jeg spiser vanligvis 6-8 stykker tenker jeg, og nei jeg har ingen regler for hvor mange jeg kan spise. Jeg spiser så mange jeg har lyst på 🙂 De er litt dyre, så det blir som oftest til at jeg kjøper ca 8 stykker tenker jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg